رفتن به نوشته‌ها

بایدها و نبایدهای خوردن گوشت


بایدها و نبایدهای خوردن گوشت

یکی از موضوعات داغ این روزهای بازار. بحث خوردن گوشت است. بسیاری از افراد در مورد نخوردن گوشت اظهارنظرهای بسیار قوی و انتقادی می کنند و دیگران محتاط و مشکوک هستند. با شنیدن اخبار ضد و نقیض در این زمینه ، برخی از افراد در تصمیم گیری درباره خوردن گوشت یا نه دچار سردرگمی و سردرگمی شده اند. از خوردن گوشت

پاسخ دقیقاً چیست؟

آیا خوردن گوشت خطرات تغذیه ای دارد؟

یا آیا گوشت حاوی مواد مغذی مفیدی است که در حفظ سلامت انسان و جلوگیری از اختلالات خوردن مفید است؟

در این بخش ما یک مرور کلی برای پاسخ به این س haveال خواهیم داشت و ما تأثیر مثبت یا منفی گوشت بر سلامت انسان را بر اساس علل آن مطالعه خواهیم کرد. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که گوشت طیف وسیعی از غذاها از جمله گوشت قرمز ، جگر ، قلب و ساقه ، مغز و سایر احشام ، مرغ ، مرغ و سایر مرغ ها و انواع ماهی های دریایی و پرورشی است.

بنابراین ما وقتی صحبت از گوشت می شود ، باید بدانیم که منظور ما از نوع گوشت چیست.

زیرا خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت می تواند متفاوت باشد. اگرچه گوشت های مختلف در بسیاری از مواد مغذی متداول هستند ، اما در انواع آنها خواصی وجود دارد که می تواند ارزش غذایی آنها را تغییر دهد و حتی در برخی از گونه ها مضر است و در برخی دیگر مفید و مثبت است. سلامت انسان باشید.

گوشت ؛ منابع غنی از پروتئین

اول از همه ، بهتر است خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت را مطالعه کرده و دریابید که آیا این گروه های غذایی دارای ویژگی های انسانی هستند یا ارزش غذایی مناسبی ندارند. گوشت منبع خوب و غنی از پروتئین است. پروتئین موجود در آنها پروتئین حیوانی است که قابلیت هضم و جذب خوبی دارد و همچنین در بدن انسان به خوبی مورد استفاده قرار می گیرد ، بدین معنی که درصد بالایی از پروتئین موجود در گوشت توسط سلول ها مورد استفاده قرار می گیرد.

این به این دلیل است که تمام گوشت حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری است. اسیدهای آمینه ضروری پروتئین ها در بدن ساخته نشده اند و بدن انسان نمی تواند آنها را تولید کند. بنابراین آنها باید از طریق غذا دریافت شوند. این اسیدهای آمینه نقش مهمی در سلامت انسان دارند و در رشد ، ترمیم سلول های فرسوده ، تولید ترشحات داخلی مانند هورمون ها ، آنزیم ها ، آنتی بادی ها (مسئول دفاع بدن در برابر میکروب ها) و ترشح اندام های داخلی موثر هستند.

در غیاب اسیدهای آمینه ضروری ، سنتز پروتئین مختل می شود و عملکردهای فوق به خوبی عمل نمی کنند و در نتیجه ، سلامت انسان در خطر بزرگی است. علاوه بر این ، پروتئین ها نقش ساختاری در سلول ها دارند ، پس از آب ، پروتئین ها بیشترین مواد ساختمانی برای سلول ها هستند و گوشت منبع غنی از پروتئین با کیفیت تغذیه ای بالا است و بنابراین می بینیم که گوشت دارای کیفیت پروتئین خوبی است. از نظر کمیت ، این گروه غذایی حاوی مقادیر بالایی پروتئین است.

گوشت و مواد مغذی

گوشت منبع بسیار خوبی از ویتامین B است و اگر به مقدار مناسب مصرف شود ، می تواند بخش قابل توجهی از نیازهای انسان به این ویتامین را برطرف کند.
ویتامین های گروه B نقش مهمی در سلامت سیستم عصبی و فعالیت سلول های عصبی دارند. امروزه یکی از مشکلات اصلی ساکنان شهرهای بزرگ صنعتی مشکلات عصبی و اختلالات روانی ناشی از صنعت است ، بنابراین هر نوع تغذیه ای که به حفظ سلامت روانی و آرامش انسان کمک کند ، می تواند گامی م effectiveثر در حفظ انسان باشد. سلامتی و تندرستی.

ویتامین های گروه B نیز در سلامت پوست موثر هستند. برخی از این ویتامین ها (که گوشت آنها منبع غنی است) برای خون سازی نیز مفید هستند.

یکی دیگر از مواد مغذی موجود در گوشت در مقادیر خوب و با کیفیت بسیار خوب آهن است. آهن در درجه اول در خون سازی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین نقش مهمی در تنفس سلولی دارد. کمبود آهن باعث کم خونی می شود که عوارض جانبی زیادی دارد. آهن موجود در گوشت بهتر از منابع آهن گیاهی جذب می شود و در پیشگیری از کم خونی و حفظ مقاومت بدن مثر است.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که کودکان مبتلا به کم خونی فقر آهن دارای اختلال یادگیری و حافظه هستند که می تواند منجر به افت تحصیلی شود که با کم خونی قابل درمان است.


مطالب پیشنهادی:

کاهش وزن نامناسب و پوکی استخوان


گوشت منبع غنی روی است. روی یک نمک بسیار م inثر در رشد کودکان و نوجوانان ، بلوغ نوجوانان ، حفظ سلامت پوست ، مو و ناخن و همچنین افزایش سیستم ایمنی بدن و کمک به پیشگیری از بیماری ها محسوب می شود.

ماهی که نوعی گوشت (به ویژه غذاهای دریایی) است ، یکی از بهترین و مفیدترین غذاها است ، علاوه بر خواصی که برای گوشت قرمز و مرغ ذکر کرده ایم ، حاوی مقدار زیادی ید است که برای بدن بسیار مهم است. سلامت انسان و پیشگیری از گواتر

علاوه بر این ، چربی های موجود در ماهی بهترین نوع چربی هستند و حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند که در حفظ سلامت قلب و عروق و جلوگیری از اختلالات قلبی عروقی تأثیر مهمی دارند.
از خوردن گوشت خودداری کنید. چرا؟

امتناع از خوردن گوشت

با بررسی موارد فوق متوجه شدیم که انواع مختلف گوشت دارای ارزش غذایی بالایی هستند. با این حال ، برخی افراد ممکن است از آن استفاده نکنند. گوشت قرمز و مرغ با چربی یا پوست حاوی چربی حیوانی باعث افزایش چربی های خون ناخواسته (کلسترول تام ، تری گلیسیرید ، LDL و VLDL) می شود. این س shouldال باید در ذهن خوانندگان مجله عزیز باشد و ما در چند سطر بالا اشاره کردیم که چربی موجود در گوشت حاوی برخی اسیدهای چرب مفید است که در کاهش چربی های ناخواسته خون م effectiveثر است ، اما در اینجا برعکس آن است.

توضیح دهید که گوشت قرمز و مرغ حاوی چربی یا پوست هستند ، از یک سو ، منابع غنی از اسیدهای چرب اشباع شده ، که برای سلامت قلب و عروق مفید نیستند ، و از سوی دیگر ، حاوی برخی اسیدهای چرب اشباع نشده هستند که از رگ های خونی در برابر آسیب محافظت می کند.

لازم به ذکر است برخی از چربی ها در فیبرهای ماهیچه ای گوشت قرمز وجود دارد که ما آنها را با چشم غیر مسلح نمی بینیم تا از اسیدهای چرب مفید گوشت بهره مند شویم و همچنین از آسیب اسیدهای چرب اشباع شده در این غذا جلوگیری شود. برای جلوگیری از اختلالات قلبی عروقی و سایر آسیب های این نوع اسیدهای چرب لازم است تمام چربی های قابل مشاهده از گوشت قرمز از جمله گوشت گوسفند یا گوشت گاو به دقت جدا شود و از خوردن پوست مرغ و همچنین جدا کردن چربی از گوشت مرغ جلوگیری شود. و استفاده نکنید.

با این حال ، برخی از مطالعات ارتباطی بین خوردن گوشت قرمز و افزایش چربی های خون ناخواسته پیدا نکرده اند. اما مطالعات دیگر این رابطه را نشان داده اند.

مصرف زیاد گوشت قرمز ممنوع!

نکته مهم دیگر این است که مصرف زیاد گوشت باعث افزایش اسید اوریک در خون و ایجاد نقرس در انسان می شود و این امر در مورد گوشت قرمز و سفید صدق می کند.

از سوی دیگر ، برخی از مطالعات نشان داده اند که خوردن رژیم غذایی غنی از پروتئین حیوانی و مصرف زیاد منابع پروتئینی حیوانی منجر به دفع بیش از حد کلسیم از کلیه ها و افزایش دفع کلسیم از طریق ادرار می شود ، در این صورت ممکن است فرد در معرض عفونت عوارض ناشی از کمبود کلسیم

توجه به این نکته ضروری است که پروتئین مصرفی عمدتا توسط کلیه ها به شکل اوره دفع می شود. اوره مواد زائد و سمی است که نباید در بدن تجمع یابد. برای خلاص شدن از شر آن باید مقدار زیادی آب مصرف کنید. به طور کلی ، مصرف زیاد پروتئین های حیوانی ، از جمله گوشت ، ممکن است تولید اوره را در بدن افزایش دهد.

امروزه ، نقطه ای که بیشتر به تغذیه متکی است و نکته “کفایت” آن “تعادل” و “تنوع” در رژیم غذایی است. این بدان معناست که رژیم غذایی باید تمام نیازهای تغذیه ای افراد را برآورده کند. همچنین لازم است رژیم غذایی روزانه خود را متعادل کنید و توصیه می شود بیش از حد از هیچ غذایی استفاده نکنید. تنوع در الگوهای غذایی یکی از عواملی است که استفاده از جذب غذا و متابولیسم را در بدن افزایش می دهد.

در این زمینه باید توجه داشت که می توان غذاهای دیگر را در برخی وعده های غذایی جایگزین گوشت قرمز کرد که حاوی ارزش غذایی گوشت قرمز است و همچنین برخی از معایب گوشت قرمز را ندارد. به عنوان مثال ، خوردن گوشت سفید ، به ویژه ماهی دو بار در هفته ، می تواند جایگزین بسیار مفید و مناسبی برای گوشت قرمز باشد. محصولات لبنی یک غذای سالم است که گاهی اوقات می توانیم از آن به جای گوشت استفاده کنیم.

لوبیا

حبوبات یکی از بهترین راه ها برای کاهش چربی های ناخواسته خون است ، به علاوه حاوی مقدار زیادی فیبر غذایی یا غلات بدون نمک (آجیل) است که حاوی اسیدهای چرب ضروری هستند و جایگزین های خوبی برای گوشت قرمز هستند. البته اگر حبوبات یا آجیل با غلات کامل (نان ، برنج ، گندم ، جو و …) یا ترکیبی از حبوبات و آجیل خورده شوند ، می توانند به اندازه گوشت پروتئین داشته باشند. البته باید توجه داشت که آهن و ویتامین B12 موجود در گوشت در حبوبات یافت نمی شود.

نتیجه این است که اگرچه انواع مختلف گوشت دارای ارزش غذایی مفیدی هستند ، اما گوشت قرمز به دلیل وجود اسیدهای چرب اشباع و ترکیباتی است که در این دسته ذکر شده است. نباید از آن به مقدار زیاد استفاده کرد و به طور کلی پرخوری و پروتئین حیوانی مجاز نیست.

بایدها و نبایدهای مصرف گوشت متخصص تغذیه اصفهان


دکتر رضا اطامی با ارائه روشهای اساسی تغذیه و میزان و روش غذا خوردن می تواند نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا آتمنانی ، متخصص تغذیه و رژیم درمانی اصفهان کلیک کنید.


دکتر.. ردا آتمانی

متخصص تغذیه اصفهان


مطالب پیشنهادی:

چربی شکم را با 5 ماده مغذی کاهش دهید

خمیر ترش یا جوش شیرین

تفاوت جوش شیرین و بیکینگ پودر

از شاخص قند خون چه می دانید؟

بایدها و نبایدهای خوردن گوشت برای اولین بار در دکتر ردا آتمانی. بازگشت.



منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *