باغبانی برای سالم بودن کثیف شدن دستان شما را مودب تر می کند – یک پایه جدید خوب


محققان دریافته اند که مراقبت از گیاهان می تواند برای سلامت روان مفید باشد، حتی برای پرورش دهندگان تازه کار. این فعالیت با کاهش استرس، اضطراب و افسردگی در زنان سالمی که هفته‌ای دو بار در کلاس‌های باغبانی شرکت می‌کردند، همراه بود. هیچ کس در مطالعه قبلاً باغبانی نکرده بود.

چارلز گای، محقق ارشد دانشگاه فلوریدا، می‌گوید: «مطالعات گذشته نشان داده‌اند که باغبانی می‌تواند به بهبود سلامت روان افراد مبتلا به مشکلات یا مشکلات کمک کند. همچنین افراد سالم می توانند با باغبانی سلامت روان خود را افزایش دهند.»

این مطالعه شامل ۳۲ زن ۲۶ تا ۴۹ ساله بود. همه سالم بودند، یعنی هیچ بیماری مزمنی نداشتند و از مواد مخدر، تنباکو یا داروهایی برای اضطراب یا افسردگی استفاده نکرده بودند. نیمی از زنان در جلسات باغبانی و نیمی در کلاس های هنری شرکت کردند.

گای توضیح داد: «باغ‌ها و فعالیت‌های هنری شامل یادگیری، برنامه‌ریزی، خلاقیت و فعالیت بدنی است و هر دو در عمل بالینی استفاده می‌شوند.

در جلسه باغبانی، شرکت کنندگان نحوه کاشت بذر، صادرات انواع گیاهان و برداشت و چشیدن گیاهان خوراکی را آموختند. شرکت کنندگان در کلاس هنر نحوه چاپ، کاغذ، طراحی و کلاژ را یاد گرفتند.

پس از آن، از شرکت کنندگان خواسته شد تا مجموعه ای از تست ها را تکمیل کنند که اضطراب، افسردگی، استرس و نوسانات خلقی را اندازه گیری می کرد. تیم تحقیقاتی دریافت که اگرچه گروه‌هایی از باغبانان و هنرمندان بهبودهای مشابهی را در سلامت روان در طول زمان تجربه کردند، کشاورزان اضطراب کمتری را نسبت به هنرمندان گزارش کردند. با این حال، ایده استفاده از باغ به عنوان یک دارو جدید نیست.

به گفته محققان، در پایان مطالعه، بسیاری از شرکت کنندگان احساسات جدیدی داشتند.

گای گفت: «در پایان آزمایش، بسیاری از شرکت‌کنندگان گفتند که این موضوع این نیست که چقدر از جلسه لذت می‌برند، بلکه این بود که چگونه می‌خواهند باغ را ادامه دهند.