رفتن به نوشته‌ها

بارداری گیاهی: پرسش و پاسخ با متخصص تغذیه مایا باخ – امی لونگارد



مایا: مادرم ، که از 18 سالگی گیاه خوار بوده است ، من و خواهرم را در خانه ای غالباً گیاهی پرورش داد. من تا بعد از دانشگاه ، زمانی که در استرالیا زندگی می کردم ، خوردن گوشت را متوقف نکردم. من یک خبر در مورد صادرات زنده دام از استرالیا به آسیای جنوب شرقی دیدم و کاملاً من را شوکه کرد. من همیشه به تغذیه علاقه مند بودم ، اما به دنبال این نبودم که به طور کامل آن را دنبال کنم تا اینکه متوجه شدم آنچه می خوریم بر سلامتی ما و رفاه دیگران تأثیر می گذارد. من کارم را رها کردم و به کالیفرنیا برگشتم و در دانشگاه لوما لیندا با تمرکز بر رژیم درمانی مدرک کارشناسی ارشد بهداشت عمومی گرفتم. به سرعت در سال 2020 ، خواهرم اعلام کرد که منتظر اولین فرزندش است. و اگرچه او گیاهخوار محسوب نمی شود ، من شگفت زده شدم که متوجه شدم همه توصیه های تغذیه قبل از تولد بر اساس مصرف محصولات حیوانی بوده است. به عنوان یک گیاهخوار با اشتیاق برای سلامتی زنان ، منطقی بود که شیوه خصوصی خود را از تغذیه عمومی به تغذیه قبل از تولد تغییر دهم ، به ویژه به منظور حمایت از زنانی که نمی خواهند محصولات حیوانی بخورند ، از داشتن یک بارداری سالم مطمئن هستند. ما اینجا هستیم!

پاسخ: من نزدیک به 10 سال است که گیاهخواری کرده ام و در تمام دوران بارداری خود کاملاً گیاهخوار بوده ام ، اما در دوران بارداری چند نفر از من پرسیدند آیا برای جلوگیری از کمبود کولین تخم مرغ مصرف می کردم یا خیر. اگرچه هیچ وقت من مشتاق یا حتی در نظر نداشتم تخم مرغ را به رژیم غذایی خود اضافه کنم ، این سوال مرا به فکر فرو برد. هدف کولین در دوران بارداری چیست و چگونه می توان آن را در رژیم گیاهخواری دریافت کرد؟

M: این یک سوال عالی است که بسیاری از مشتریان من نگران آن هستند. در حالی که کولین از رشد مغز جنین حمایت می کند ، ما اطلاعات کافی نداریم تا با اطمینان بالا بدانیم که مقدار کولین در غذاهای گیاهی چقدر است. از متخصصان زنان و زایمان که با آنها صحبت کردم ، کولین به طور معمول مکمل نمی شود و آزمایش خون برای تشخیص سطوح بدن ارائه نمی شود. با توجه به موسسه ملی بهداشت (NIH) ، کمبود واقعی کولین در ایالات متحده در واقع بسیار نادر است. در حالی که بسیاری از موارد ناشناخته در مورد کولین وجود دارد ، ما می دانیم که بدن شما مقداری کولین تولید می کند و برخی از غذاهای گیاهی حاوی کولین بیشتری هستند از جمله لوبیا ، کینوا ، برخی از غذاهای بدون لبنیات و کره بادام زمینی. توصیه من؟ بر غذاهای گیاهی که به طور طبیعی دارای کولین بالا هستند تمرکز کنید ، قبل از تولد حاوی کولین بخورید و در صورت نگرانی با پزشک خود مشورت کنید.

پاسخ: افزایش پروتئین غذایی در دوران بارداری ، چه گیاهخوار باشد و چه نباشد ، ممکن است مفید باشد. آیا نکاتی در مورد چگونگی افزایش مصرف پروتئین توسط مادران تغذیه دارید؟ و آیا فکر می کنید افزودن پودر پروتئین به این ترکیب مفید باشد؟

م: بله! پروتئین می تواند شبیه یک مبارزه باشد. برای کمک به تسکین “آیا من به اندازه کافی پروتئین دریافت می کنم؟” نگرانی ها یکی از مواردی که من مشتریان خود را تشویق می کنم این است که چند روز غذاهایی را که می خورند پیگیری کنند. لازم نیست همیشه باشد ، اما بینش مواد مغذی مانند پروتئین را که می توانیم از طریق غذا و/یا مکمل با هم پردازش کنیم ، ارائه می دهد.

نکات افزایش پروتئین عبارتند از:

  • تبدیل از ماکارونی گندم به پاستای عدس یا نخود

  • مخمر تغذیه ای را روی سبزیجات یا توفو هم زده بپاشید

  • به جای برنج از کینوا استفاده کنید

  • به جای شیر بادام یا جو دوسر ، شیر سویا ، کتان یا نخود فرنگی انتخاب کنید

  • از توفوی سفت به توفوی قوی تر تغییر دهید

  • میان وعده سرخ کرده و بادام میل کنید

  • افزودن دانه های چیا به نان تست ، بلغور جو دوسر یا محصولات پخته شده – این مورد مورد علاقه من است!

پودرهای پروتئینی می توانند راهی عالی برای کمک به شما در دستیابی به پروتئین در دوران بارداری باشند ، به ویژه برای مشتریانی که از تهوع رنج می برند و به سختی می توانند از هر چیزی جلوگیری کنند. اگر در سفر هستید و می خواهید مطمئن شوید که یک پروتئین آسان در دست دارید ، آنها می توانند مفید باشند.

پاسخ: وقتی باردار بودم ، یک مکمل خوب قبل از زایمان ، ویتامین D (همانطور که در کانادا زندگی می کنم) و یک مکمل گیاهی امگا 3 مصرف کردم. آیا این برای شما مناسب است؟ آیا مکمل دیگری وجود دارد که به مشتریان خود توصیه کنید؟

M: قبل از شروع هرگونه مکمل ، من همیشه توصیه می کنم ابتدا با ارائه دهنده خدمات درمانی خود صحبت کرده و آزمایش خون انجام دهید. این به شما کمک می کند تا “نقشه راه مکمل” مواد مغذی مورد نیاز خود را در دوران بارداری تهیه کنید. کیفیت خوب پیش تحویل الزامی است!

پاسخ: اگر مردم علاقه مند هستند از شما اطلاعات بیشتری کسب کنند ، کجا می توانند شما را پیدا کنند؟

M: می توانید مرا در اینستاگرام @vegan.prenatal.nutrition پیدا کنید – با خیال راحت به من پیام مستقیم ارسال کنید و سلام کنید! در حال حاضر ، من یک برنامه آموزشی گروهی کوچک برای زنان وگان که در حال حاضر در حال برنامه ریزی یا منتظر بارداری هستند ، ارائه می دهم. این یک راه عالی برای ارتباط ، دریافت پشتیبانی و ایجاد اعتماد به نفس در مورد تصمیم شما برای وگان شدن است. تو تنها نیستی!

و این مصاحبه من با مایا را به پایان می رساند! امیدوارم این اطلاعات برای شما مفید بوده باشد و برای ارتباط با او در دنیای آنلاین مدتی وقت بگذارید زیرا اطلاعات او برای آموزش و گفتگو در مورد بارداری های گیاهخوار بسیار ارزشمند است. اگر در مورد مایا س questionsالی دارید ، لطفاً آنها را در نظرات زیر بنویسید یا مستقیماً با مایا تماس بگیرید.



منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *