اگر زیاد قهوه می نوشید، مراقب نوشیدن این مدل قهوه باشید – خبر خوب


به گزارش بهداشت نیوز، در مطالعه‌ای روی ۱۷۱۶۱۶ شرکت‌کننده بریتانیایی که سابقه سرطان یا بیماری قلبی نداشتند، ۱۶ تا ۲۱ درصد کمتر از افرادی که قهوه بدون شیرینی می‌نوشیدند، قهوه بدون شیرینی می‌نوشیدند. مرگ.

اگر به طور منظم قهوه شیرین می نوشید، به خصوص نوشیدنی های قهوه محلی، مراقب باشید که روزانه آن را بنوشید زیرا معمولاً قند و کالری بالایی دارد.

علاوه بر این، کسانی که قهوه شیرین می نوشیدند، اگر کمتر از چهار فنجان در روز بنوشند، ۲۹ تا ۳۱ درصد بیشتر در معرض خطر مرگ قرار داشتند. این مطالعه اثرات کمتری بر روی قهوه شیرین مصنوعی و کاهش مرگ و میر نشان داد.

همه شرکت کنندگان به مدت هفت سال تحت نظر قرار گرفتند تا مشخص شود که آیا مصرف قهوه بر خطر مرگ ناشی از سرطان و بیماری قلبی تأثیر می گذارد یا خیر.

متخصصان سلامت موافقند که نوشیدن قهوه فواید سلامتی دارد. طبق گفته کلینیک کلیولند در ایالات متحده، قهوه منبع غنی از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها است و کافئین می تواند به بهبود خلق و خو و حافظه کمک کند.

در مجموع، نوشیدن قهوه ممکن است به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲، بیماری آلزایمر، بیماری قلبی و برخی سرطان ها کمک کند.

اما از جنبه منفی، کافئین می تواند عوارض جانبی مانند افزایش اضطراب و تحریک پذیری داشته باشد. همچنین تاثیر منفی بر کیفیت خواب شما دارد.

کافئین همچنین اعتیادآور است. اگر تحمل خود را افزایش دهید و یک یا دو روز قهوه ننوشید یا سعی کنید به طور کامل آن را ترک کنید، ممکن است منتظر علائم آزاردهنده ای مانند سردرد، تحریک پذیری و مه باشید.

همچنین، اگر به طور منظم قهوه شیرین می نوشید، به خصوص نوشیدنی هایی که در کافی شاپ محلی خود تهیه می شوند، مراقب باشید که روزانه آن را بنوشید زیرا اغلب قند و کالری بالایی دارد.

چه قهوه سیاه بنوشید و چه با کمی شکر، اگر مقدار متوسطی مانند یک یا دو فنجان در روز بخورید، می توانید فواید بلندمدتی داشته باشید. در حالی که کمی شکر یا جایگزینی شکر به جای قهوه به شما آسیبی نمی رساند، مراقب باشید در مصرف آن زیاده روی نکنید.