اگر این ۴ علامت را دارید، بدن شما کربوهیدرات کمی دارد – خبر خوب


به گزارش پایگاه خبری اخبار خوب به نقل از همشهری آنلاین به نقل از اینسایدر، کربوهیدرات ها یکی از سه جزء اصلی به همراه چربی و پروتئین هستند که تمام رژیم غذایی ما را تشکیل می دهند. کربوهیدرات ها در مقادیر مختلف در غذاها از ماکارونی و نان گرفته تا جو و موز یافت می شوند.

اغلب تصور می شود که کاهش دی اکسید کربن بهترین راه برای کاهش وزن است، اما حقیقت این است که این فقط یک افسانه است و کمبود کربن می تواند به سلامت شما آسیب برساند. محدود کردن غذاهای بسیار فرآوری شده مانند کلوچه ها و چیپس ها اغلب کمک می کند، اما دلیل خوبی برای کاهش یا حذف کربوهیدرات ها از رژیم غذایی شما وجود ندارد.

نیازهای غذایی از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما راهنمای رژیم غذایی آمریکا توصیه می کند که نصف وعده حاوی میوه ها و سبزیجات باشد که حاوی بیشترین کربوهیدرات هستند.

حدود ۷۵ درصد از کل غذایی که یک فرد می خورد بر اساس میزان کربوهیدرات است. کارشناسان توصیه می کنند کربن خود را از سبزیجات و میوه ها به جای شکر یا منابع تصفیه شده دریافت کنید. کربوهیدرات ها منبع اولیه سوختی هستند که به عضلات و مغز ما انرژی لازم برای حرکت و فکر کردن را می دهد.

علائم فیزیکی مانند خستگی، مه مغزی و مشکلات کمر پس از ورزش ممکن است نشان دهنده کمبود کربوهیدرات باشد.

در اینجا ۴ نشانه وجود دارد که نشان می دهد شما به اندازه کافی کربوهیدرات نمی خورید:

۱- کمبود انرژی

کربوهیدرات ها منبع اصلی سوخت برای بدن هستند، بنابراین اگر مصرف کربن خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید، ممکن است متوجه کاهش انرژی شوید. بدن ما می‌تواند از منابع دیگر سوخت (مانند چربی) استفاده کند، اگرچه کربوهیدرات‌ها می‌توانند انرژی سریع‌تری برای عملکرد ذهنی و فیزیکی به ما بدهند.

۲- مه مغزی

مغز برای عملکرد صحیح به گلوکز نیاز دارد که به کربوهیدرات ها تجزیه می شود. بنابراین، وقتی کربوهیدرات کافی ندارید، ممکن است خلق و خوی بدی داشته باشید و در تمرکز مشکل داشته باشید.

خوردن کربوهیدرات ها با پروتئین به تولید تریپتوفان کمک می کند که به سروتونین تبدیل می شود که به هورمون شادی معروف است. کربن بیشتری از غلات، میوه ها و سبزیجات دریافت کنید، زیرا فیبر و مواد مغذی مورد نیاز برای حمایت از سلامت و تندرستی کلی را فراهم می کنند.

۳- انرژی کمتر برای تمرین

بدن کربوهیدرات‌ها را به شکل گلیکوژن در کبد و ماهیچه‌ها ذخیره می‌کند، این کربوهیدرات‌ها برای انرژی مورد استفاده قرار می‌گیرند و بنابراین برای ورزش، چه در حال دویدن، چه دوچرخه‌سواری یا ورزش کردن مورد نیاز هستند.

خوردن کربوهیدرات کافی برای افرادی که ورزش های شدید مانند تمرینات تناوبی با شدت بالا یا کراس فیت (خوردن کربوهیدرات کافی برای افرادی که ورزش های شدید مانند تمرینات اینتروال انجام می دهند) در زمان بالا بسیار مهم است.

اگر کربوهیدرات کافی نداشته باشید، عملکرد شما به سر می‌رسد و ممکن است عضله‌تان را از دست بدهید، یا ممکن است بدنتان بیمار شود و سردرد داشته باشید و بخواهید روی زمین بخوابید.

۴- مشکلات ریکاوری بعد از تمرینات ورزشی

کربوهیدرات ها نه تنها برای ورزش ضروری هستند، بلکه به ریکاوری بعد از ورزش نیز کمک می کنند. پس از ورزش، بدن ما نیاز به جبران ذخایر گلیکوژنی دارد که در طول ورزش کاهش می‌یابد، بنابراین توصیه می‌شود برای حمایت از ریکاوری، کربوهیدرات‌ها را همراه با پروتئین مصرف کنید و به شما این امکان را می‌دهد تا قبل از تمرین بعدی بهترین عملکرد را داشته باشید.

اگر بدن شما به خوبی بهبود نمی یابد، ممکن است بعد از تمرین برای مدت طولانی دردهای عضلانی داشته باشید و دفعه بعد که وارد باشگاه می شوید، ممکن است قدرت شما کمتر شده و پیشرفت شما کندتر شود.

منبع: فراری