رفتن به نوشته‌ها

انواع چاقی انواع چاقی شکمی – من و رژیم غذایی


آیا از چاقی رنج می برید؟ آیا به دلیل اضافه وزن و اعتماد به نفس کافی برای حضور در اجتماع نمی توانید لباس های قدیمی خود را بپوشید؟ اگر با این مسائل روبرو هستید ، باید بدانید که به مرحله افسردگی رسیده اید. بنابراین فرصت تشخیص و درمان چاقی خود را از دست ندهید. چاقی یکی از مشکلاتی است که تقریباً همه خانواده ها را درگیر می کند. از آنجا که یک یا دو نفر در هر خانه ای به سر کار می روند و زمان زیادی را در خارج از خانه می گذرانند ، مطمئناً نمی توانند وقت خود را صرف تهیه غذای سالم کنند. در نتیجه وزن آنها افزایش می یابد.

چرا همه نوع چاقی داریم؟

قبل از اینکه به انواع مختلف چاقی نگاه کنیم ، باید از خود بپرسیم دلیل افزایش وزن من چیست؟ آیا فقط با خوردن زیاد و افزایش کالری روزانه وزن اضافه می کنم؟ نکته این است که اگر فردی مقدار زیادی چربی در بدن ذخیره کرده باشد ، کالری بیشتری از نیاز روزانه دریافت می کند و ورزش نمی کند. هیچ فرد چاق در جهان وجود ندارد که از ظاهر خود خوشش بیاید. اما علاوه بر این ، سلامتی در درجه اول اهمیت قرار دارد زیرا ممکن است احتمال ابتلا به بیماری های جسمی مانند دیابت نوع 2 ، بیماری های قلبی ، فشار خون بالا ، پوکی استخوان و سکته وجود داشته باشد.

آشنایی با انواع مختلف چاقی و راه های درمان آنها

برای اینکه بتوانید با چاقی مبارزه کنید و به وزن ایده آل خود برسید ، ابتدا باید بتوانید همه آنها را بشناسید و سپس درمان مناسب را انتخاب کنید. به طور کلی ، آشنایی با انواع چاقی و درمان آن یکی از مهمترین راه های از بین بردن چربی شکم است.

انواع چاقی

آیا با خوردن زیاد وزن اضافه می کنید؟

یکی از رایج ترین انواع چاقی که در جوامع به وفور ظاهر می شود ، افزایش وزن به دلیل پرخوری است. شاید ندانید قند و چربی موجود در غذا چقدر برای شما مضر است ، اما غذاهای حاوی قند و روغن آنقدر خطرناک هستند که نه تنها ظاهر و احساس بدن را خراب می کنند ، بلکه سلامت را نیز به خطر می اندازند.
برای درمان این نوع چاقی ، توصیه می شود روزانه 30 دقیقه ورزش کنید و مصرف قند و غذاهای چرب را کاهش دهید.

عصبانیت خود را کنترل کنید

هنگامی که تحت استرس یا فشار هستید ، میل شما به شیرینی زیاد می شود. در این نوع چاقی باید تا حد ممکن استرس خود را کاهش داده و به آرامش نسبی برسید.
یوگا بهترین گزینه برای کاهش استرس و کاهش میل فرد به خوردن شیرینی است

ژنتیک را فراموش نکنید

برخی از افراد دچار چاقی می شوند که بستگی به ژن ها دارد. در این حالت فرد باید مصرف غذاهای چرب و شیرینی ها را کاهش دهد و همیشه در زندگی ورزش کند تا متابولیسم بدن او همیشه فعال باشد. بنابراین تا جایی که می توانید قبل از ترک سیگار و الکل بیشتر ورزش کنید مانند هوازی و وزنه های آزاد. برخی از زنان نیز بعد از بارداری و زایمان دچار چاقی پا می شوند. همچنین توصیه می شود به جای آسانسور از پله و به جای راه رفتن از تمرینات با وزنه رایگان استفاده کنید.

بی حرکت نمانید
معمولاً افرادی که در شرکت ها و ادارات کار می کنند و بیشترین صندلی را دارند از این نوع چاقی رنج می برند. زیرا آنها هیچ گونه فعالیت بدنی ندارند. معمولاً این افراد غذاهای شیرین بیشتری مصرف می کنند. به این گروه توصیه می شود یک برنامه رژیم غذایی سالم از وب سایت هایی مانند Me and Diet تهیه کنند و با آن تمریناتی را انجام دهند.
البته ممکن است برخی ورزشکاران به دلیل ترک ورزش به دلیل صدمات جسمانی یا مشکلات دیگر دچار چاقی شوند.

معرفی انواع چاقی شکمی

اگر شکم بزرگی دارید ، اصلاً شرمنده نباشید ، زیرا من و رژیم غذایی ، با معرفی رژیم کاهش وزن ، راه خلاص شدن از شر چربی شکم را برای شما باز می کنیم. شناسایی و درمان انواع چاقی شکمی کافی است. شما مجبور نیستید سخت کار کنید ، فقط باید اراده خود را تقویت کنید و مدام رژیم را دنبال کنید.

در اطراف شکم و قسمت زیر سینه چربی وجود دارد
اگر شما از آن دسته افرادی هستید که چربی در ناحیه شکم و زیر سینه شما جمع شده است و احساس و ظاهر ناخوشایندی ندارید ، باید استرس خود را کاهش دهید.
استرس منجر به ترشح هورمون کورتیزول می شود. این هورمون برای کنترل استرس در بدن نیز تولید می شود. اما مواقعی وجود دارد که استرس آنقدر زیاد است که افراد برای بهبود روحیه خود به شیرینی ، قهوه و فست فود روی می آورند. این امر همچنین منجر به تجمع چربی بیشتر در بدن می شود. برای رفع استرس:

  • قبل از خواب آرام باشید
  • ورزش را فراموش نکنید
  • از تماشای فیلم های احساسی و ناراحت کننده خودداری کنید
  • تمرکز کنید و آرام فکر کنید

آیا شکم شما مانند یک توپ بزرگتر است ؟؟
ممکن است مردانی را در خیابان دیده باشید که با وجود اندام باریک و باریک ، شکمی شبیه به توپ چربی دارند ، غذاهای چرب زیادی مصرف می کنند و الکل مصرف می کنند تا نوشیدنی های سالم.

اگر نمی خواهید از بیماری کبد یا کلیه رنج ببرید ، نوشیدن الکل را کنار بگذارید.

چربی زیر شکم
زنان معمولاً بعد از زایمان شکم زشتی دارند زیرا جنین را هشت تا نه ماه در شکم نگه می دارند تا بزرگ شود. حتی پس از زایمان ، مشاهده شده است که انقباض شکم زمان زیادی طول می کشد. این نوع چاقی شکمی معمولاً در قسمت تحتانی شکم قرار دارد ، زیرا رحم نسبت به قبل از زایمان سنگین تر می شود و بنابراین سقوط می کند. به همین دلیل ، توصیه می شود در دوران شیردهی فرد علاوه بر انجام تمریناتی مانند پیلاتس ، از رژیم غذایی مناسب و رژیم غذایی مناسب استفاده کند.

آیا بعد از غذا معده شما رشد می کند؟
ممکن است چند بار غذا خورده باشید و معده یا معده شما فوراً پاره شود. این فقط به دلیل نفخ و سوء هاضمه ناشی از غذا است. این یک نوع چاقی شکمی است که برای رهایی و جلوگیری از بیماری هایی مانند یبوست و مشکلات غذایی باید به پزشک مراجعه کنید.

  • از حبوبات و لبنیات کمتر استفاده کنید
  • شیرینی ها را بردارید
  • سبزیجات ، مرغ و ماهی را با غذاهای ناسالم جایگزین کنید
  • آشنایی و مصرف پروبیوتیک ها
  • صبحانه ، ناهار زود هنگام و شام سبک را در ساعات اولیه شب از دست ندهید

آیا چربی در کمرتان ذخیره می شود؟
اگر چربی در ناحیه کمر و شکم شما ذخیره شده است ، باید بدانید که ناشی از مصرف زیاد قند است. بنابراین وقت آن رسیده که از شر این ماده مضر و خطرناک خلاص شوید. اگر شیرینی و بیسکویت می خورید ، از سوپرمارکت فرار کنید و به سبزیجات و میوه فروشی ها سر بزنید.

شکر و نوشیدنی های قندی به دلیل فروکتوز باعث افزایش وزن می شوند.

ران و باسن دارید؟
برخی از افراد چاقی در ران و باسن را به ارث برده اند و برای از بین بردن چربی های اطراف خود نیاز به ورزش و رژیم غذایی سالم دارند. اما بیشتر زنان در دوران یائسگی ، به دلیل سطح پایین استروژن ، چاق می شوند.
نکته این است که به دلیل سطح پایین این هورمون ، چربی بیشتری در بدن تجمع می یابد و متابولیسم کاهش می یابد. بنابراین این گروه از زنان ، اگر حوصله رفتن به باشگاه را ندارند ، بهتر است پیاده روی کرده و 30 دقیقه از روز خود را به فعالیت بدنی اختصاص دهند. آنها همچنین ممکن است قصد استفاده از انواع قرص های چاقی را داشته باشند.

رژیم چاقی و کاهش وزن

انواع چاقی در طب سنتی چیست؟

چاقی در طب رایج نیز یکی از موضوعاتی است که همه به دنبال آن هستند. به دلیل این روش ، افراد بی شماری وزن خود را کاهش داده و به وزن ایده آل خود رسیده اند. افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند انواع چاقی را به دو دسته کلی تقسیم می کنند:

  • چاقی چرب
  • چاقی

هر دو نوع برای سلامتی مضر هستند و باید درمان شوند. در این بخش ، هر یک را به صورت جداگانه بررسی می کنیم.
یک فرد چاق مبتلا به جذام هنگام ورزش یا ورزش ، استخوان های بزرگ ، پوست چرب و عرق روی بدن دارد. او معمولاً از چاقی شکمی رنج می برد و می تواند با نخوردن ناهار به مقداری تناسب اندام برسد. این به معنی یک صبحانه کامل و یک شام سبک است.

اما فردی که چاق است دچار تورم در بدن می شود و از چاقی خلطی رنج می برد. این افراد معمولاً استخوان های نازکی دارند که چاق شده اند و این ترکیب به دلیل سرد مزاجی و مصرف غذاهای سرد ایجاد می شود. به افراد بلغمی توصیه می شود غذاهای گرم مانند زنجبیل و عسل بخورند. البته برخی از مردان و زنان برای کاهش وزن به سراغ انواع قرص های چاقی گیاهی و پودرهای چاقی گیاهی می روند. این نکته را نیز در نظر داشته باشید.

استراتژی های کنترل چاقی را بشناسید

کارشناسان معتقدند که شما ، به عنوان یک فرد چاق ، باید از استراتژی های مبارزه با افزایش وزن و تغییر شیوه زندگی کلی خود به نحو مثبت آگاه باشید.

  • رژیم غذایی سالم داشته باشید
  • استرس خود را کاهش دهید
  • به اندازه کافی خوابیدن
  • به طور منظم تمرین کن
  • انواع قرص های چاق کننده را فراموش نکنید
  • از پرخوری خودداری کنید
  • اهداف کوچک و دست یافتنی در زندگی تعیین کنید
  • تمام وعده های غذایی خود را بخورید
  • از بیش از یک عمل جراحی چاقی استفاده کنید و از قبل با پزشک مشورت کنید
  • کنترل هوس های غذایی
  • محیط خود را کنترل کنید تا استرس را از بین ببرید

نتیجه

به یاد داشته باشید که شما همان چیزی هستید که می خورید زیرا غذاها شکل بدن انسان را می سازند. درست است که ورزش تأثیر قابل توجهی دارد ، اما می توان گفت که حدود 70 درصد از اثر کاهش وزن را از رژیم دریافت می کنیم. بنابراین باید به رژیم لاغری و انواع رژیم هایی که می خوریم توجه زیادی داشته باشیم.
فراموش نکنید که رژیم غذایی و برنامه های غذایی من تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را در نظر گرفته و تمام مواد معدنی مورد نیاز را تأمین می کند. اگر می خواهید نکات رژیم را به تنهایی رعایت کنید ، متن زیر را بخوانید.

  • انواع غذاها را بخورید.
  • بین غذای مصرفی و فعالیت بدنی تعادل ایجاد کنید
  • رژیم غذایی غنی از غلات کامل ، سبزیجات و میوه ها را انتخاب کنید
  • رژیم کم چربی را انتخاب کنید که حاوی مقدار مناسب چربی اشباع شده و کلسترول باشد
  • مصرف نمک خود را کاهش دهید
  • مکمل ویتامین و امگا 3 خود را فراموش نکنید
منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *