رفتن به نوشته‌ها

افسردگی و 6 ماده مغذی برای مبارزه با آن


افسردگی می تواند بر همه جنبه های زندگی شما تأثیر بگذارد ، از روابط اجتماعی گرفته تا عزت نفس. گاهی اوقات ممکن است احساس شکست و درماندگی کنید ، اما تنها راه موفقیت پشتکار و تلاش است.

عوارض افسردگی

با کنترل برخی از جزئیات زندگی می توانید عوامل افسردگی را کاهش دهید. یکی از این عوامل نوع رژیم غذایی است که شما دنبال می کنید. برخی از غذاهایی که می خورید مانند قندها و کربوهیدرات ها می توانند علائم شما را بدتر کنند.

سلامت جسمی و روانی دو فاکتور هستند که رشد آنها بستگی به رشد دیگری دارد. با حفظ بدن سالم ، سلامت روان را نیز تضمین می کنید. سلامت جسمانی کاملاً به تغذیه بستگی دارد.

خوشبختانه غذاهایی وجود دارند که به طور خاص بر افسردگی تأثیر می گذارند و شما می توانید با خوردن آنها تا حد زیادی بیماری را کنترل کنید و در این مقاله با 6 ماده غذایی موثر در کاهش افسردگی آشنا خواهید شد.

  1. آجیل و دانه ها

یک اسید چرب امگا 3 روزانه خود را با مشتی بادام ، آجیل یا دانه های چیا تامین کنید. این اسیدهای چرب به راحتی در غشای مغز حرکت می کنند تا اتصالات عصبی را تقویت کرده و خلق و خو را بهبود بخشند.

تحقیقات نشان می دهد که برخی اسیدهای چرب ممکن است در کاهش افکار خودکشی و همچنین کاهش التهاب در بدن مثر باشند.

تحقیقات بیشتری برای پاسخ قطعی مورد نیاز است ، اما افرادی که رژیم های غنی از امگا 3 دارند – مانند رژیم مدیترانه ای – از سلامت کلی بهتری برخوردارند.

رژیم غذایی مناسب خطر ابتلا به افسردگی ، بیماری های قلبی عروقی و مرگ زودرس را کاهش می دهد. مطالعات نشان داده است که مصرف مکمل های امگا 3 علائم اختلال افسردگی را کاهش می دهد.

افسردگی و تغذیه

  1. توت

تمشک ، توت سیاه و تمشک سرشار از آنتی اکسیدان های ضد التهابی هستند. التهاب باعث آسیب طولانی مدت به دستگاه گوارش و مغز می شود و در کوتاه مدت می تواند دوره های افسردگی را افزایش دهد.

دانشمندان اغلب اختلال افسردگی اساسی را با علائم التهاب مرتبط می دانند. شرایطی که باعث ایجاد انسفالیت می شوند ، مانند مولتیپل اسکلروزیس ، اغلب با میزان بالای افسردگی همراه هستند.

توت سیاه ارزش ORAC بیش از 19000 میکرومول در 100 گرم دارد. این مقدار از بین بردن رادیکال های اکسیژن است که میزان آنتی اکسیدان ها را در یک غذا اندازه گیری می کند.

تمشک همچنین حاوی اسید آلژنیک و روتین است و این مواد شیمیایی با رادیکال های آزاد که باعث التهاب می شوند ، مبارزه می کنند.

توت تازه acai دارای بالاترین میزان آنتی اکسیدان با ORAC 73000 است. اگر میوه تازه ای پیدا نکردید ، می توانید میوه های خشک و خشک شده را جایگزین آن کنید زیرا بیشتر مواد معدنی و مواد مغذی را در خود نگه می دارند.

  1. سبزیجات سبز تیره

سبزیجات برگ دار حاوی ریزمغذی هایی مانند ویتامین C ، ویتامین K ، منیزیم و روی هستند. این دسته شامل غذاهایی مانند کلم پیچ ، کاهو و اسفناج است.

منیزیم با کنترل غدد فوق کلیوی (مسئول ترشح آدرنالین و کورتیزول) خلق و خو را تنظیم می کند. این ماده در مغز از جذب بیش از حد این هورمون های استرس جلوگیری می کند ، آرامش را افزایش می دهد و تحریک پذیری را کاهش می دهد.

ویتامین C باعث بهبود خلق و خو می شود و کمبود آن می تواند افسردگی و اضطراب را تشدید کند.

کمبود مواد مغذی و مواد معدنی در بدن کارایی و اتلاف انرژی را کاهش می دهد ، در این صورت انگیزه و علایق خود را که نشانه های قوی افسردگی هستند از دست می دهید.

البته این علائم لزوماً به معنای افسردگی نیست ، اما اگر در دراز مدت درمان نشود ، می تواند منجر به افسردگی شود. بهتر است سبزیجات به صورت خام یا کمی پخته مصرف شوند ، به این ترتیب اکثر مواد مغذی گیاه حفظ شده و مورد استفاده قرار می گیرد.

  1. همه غلات

غلات کامل سرشار از سلنیوم و تریپتوفان هستند که با بهبود حافظه و خلق و خوی ارتباط دارند. تریپتوفان برای تولید سروتونین (هورمونی که به شما احساس شادی می دهد) ضروری است. سروتونین هم در روده و هم در مغز یافت می شود ، به این معنی که کمبود یک مکان هر دو را تحت تاثیر قرار می دهد.

دانشمندان از این ارتباط به عنوان محور روده و مغز یاد می کنند – آنچه می خورید بر عملکرد مغز شما تأثیر می گذارد.

غلات کامل کربوهیدراتهای پیچیده ای هستند که نسبت به کربوهیدراتهای ساده سالمتر و قند کمتری دارند. کربوهیدرات های ساده شامل غذاهایی مانند آب نبات و بستنی است. دفعه بعد که هوس کربوهیدرات می کنید ، به جای شکر فرآوری شده از غلات کامل استفاده کنید.

افسردگی و گوجه فرنگی

  1. گوجه فرنگیها

گوجه فرنگی حاوی مقدار زیادی اسید فولیک و یک آنتی اکسیدان به نام لیکوپن است. اسید فولیک پروتئین های جدیدی تولید می کند و آنها را به انرژی تجزیه می کند که بدن می تواند از آن استفاده کند.

همچنین به تولید گلبول های قرمز کمک می کند. کمبود اسید فولیک باعث کم خونی می شود که می تواند منجر به علائم افسردگی مانند خستگی و تحریک پذیری شود.

اگر سطح لیکوپن در بدن شما به طور مداوم پایین باشد ، ممکن است افسرده شوید. لیکوپن باعث ایجاد رنگ قرمز روشن در گوجه فرنگی می شود.

دانشمندان دریافتند که این ماده ممکن است در مبارزه با سرطان و کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی موثر باشد. افرادی که استرس اکسیداتیو بالایی دارند می توانند از گوجه فرنگی استفاده کنند زیرا لیکوپن یک عامل ضد التهابی عالی است.

افسردگی و آووکادو

  1. آووکادو

آووکادو از جهات مختلف بسیار مفید است. این میوه حاوی مقادیر زیادی اسیدهای چرب امگا 3 ، تریپتوفان و یک آنتی اکسیدان به نام لوتئین است.

لوتئین می تواند عملکرد شناختی و حافظه را بهبود بخشد ، سطح بالایی از آن در بافت مغز وجود دارد و با فعال نگه داشتن ذهن ، خطر بیماری های دژنراتیو مغزی را کاهش می دهد.

یک مطالعه نشان داد که فردی که هر روز به مدت شش ماه آووکادو می خورد ، حافظه و توانایی حل مشکل او به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

لوتئین همچنین با کاهش استرس همراه است ، زیرا ممکن است تولید کورتیزول را تنظیم کند. این آنتی اکسیدان ها به همراه تریپتوفان و اسیدهای چرب ، ذهن قوی تری ایجاد می کنند و روحیه کلی بهتری دارند.

درمان افسردگی

رژیم غذایی کلید سلامتی است

بسیاری از افراد از رژیم غذایی برای بهبود سلامت روانی خود غافل می شوند ، چه به دلیل کمبود اطلاعات و چه کمبود غذا باشد.

با این حال ، تغذیه سالم یکی از مهمترین کلیدها برای بهبود وضعیت بدن و روح است. دستیابی به سلامت کامل بدون کنترل و نظارت بر تغذیه دشوار است.

بنابراین از این پس برای مبارزه با افسردگی بیشتر این غذاها را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید و از تاثیرات آنها بر سلامت جسمی و روحی خود مطلع شوید.

اولین مرکز پرستاری سلامت دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت و سالها تجربه در ارائه خدمات مراقبت در منزل و پرستاری بوده و با کادر مجرب و متخصص خود آماده خدمات رسانی شبانه روزی به شهروندان عزیز می باشد.

پرسنل مجرب این مرکز در قالب پرستاران سالمندان ، پرستاران بیمار و پرستاران اطفال همواره با در نظر گرفتن آخرین استانداردهای خدمات پرستاری و مراقبتی و آسایش و ایمنی شما عزیزان را در اولویت اول خدمات قرار داده اند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر کافی است با کارشناسان این مرکز تماس بگیرید و از مشاوره رایگان برخوردار شوید.
هشدار! این مقاله فقط برای اهداف آموزشی است و برای استفاده از آن باید با پزشک یا متخصص مشورت کنید.
لطفاً به این مقاله امتیاز دهید.

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *