از صبحانه صرف نظر کنید، پوند ببندید


آخرین اخبار رژیم غذایی و مدیریت وزن

نوشته آماندا گاردنر
خبرنگار HealthDay

دوشنبه، ۳ مارس (اخبار هلث دی)—برای نوجوانانی که به دنبال کاهش وزن هستند، لازم نیست صبحانه قهرمانان باشد، بلکه باید نوعی صبحانه باشد – و ترجیحاً یک صبحانه سالم.

با این حال، مطالعه دیگری تأیید می کند که نوجوانانی که صبحانه نمی خورند، بیشتر در معرض خطر اضافه وزن هستند.

مارک پریرا، یکی از نویسندگان این مطالعه که در مجله منتشر شده است، می گوید: «ارتباط معکوس بسیار معنی داری بین دفعات مصرف صبحانه و افزایش وزن آنها در طول زمان وجود دارد، و ما سایر عوامل رژیم غذایی و فعالیت بدنی را در نظر گرفتیم.» شماره اسفند ماه اطفال.

پریرا گفت: «جالب است بدانید که کودکانی که به طور روزانه صبحانه می خورند، رژیم غذایی بسیار بهتری دارند و فعالیت بدنی بیشتری دارند.

اضافه شد Dr. پیتر ریشل، رئیس بخش اطفال در مرکز بیمارستان شمالی وستچستر در مونت کیسکو، نیویورک: “مامان و مادربزرگ درست می‌گویند. وقتی صبحانه را حذف می‌کنیم، مخصوصاً در سنین نوجوانی، بچه‌ها تمایل به خوردن میان وعده و چریدن دارند.”

بیش از یک سوم نوجوانان ۱۲ تا ۱۹ ساله در حال حاضر اضافه وزن دارند یا در معرض خطر اضافه وزن هستند. و در طول دو دهه گذشته، نسبت کودکان دارای اضافه وزن دو برابر شده است. بر اساس اطلاعات پیشینه مطالعه، این نسبت در میان نوجوانان سه برابر شده است.

تخمین زده می شود که ۱۲ تا ۳۴ درصد از کودکان و نوجوانان صبحانه را به طور منظم حذف می کنند، این عدد با افزایش سن افزایش می یابد. مطالعات قبلی حذف صبحانه را با تمایل بیشتر به افزایش وزن مرتبط دانسته اند.

پریرا، دانشیار اپیدمیولوژی و سلامت جامعه در دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه مینه‌سوتا، می‌گوید: «مطالب علمی منتشر شده زیادی در مورد رابطه بین عادات صبحانه در کودکان و بزرگسالان و خطر چاقی وجود دارد. . “در ادبیات کاملاً ثابت است افرادی که صبحانه می خورند در معرض خطر کمتری برای چاقی هستند، اما بیشتر این مطالعات دارای محدودیت های روش شناختی هستند.”

مطالعه جدید هم مقطعی و هم آینده نگر بود – در زمان به جلو حرکت می کرد. بیش از ۲۰۰۰ نوجوان به مدت پنج سال تحت تعقیب قرار گرفتند. شرکت کنندگان بررسی های دقیقی را در مورد الگوهای غذایی خود انجام دادند و همچنین اطلاعاتی در مورد قد، وزن، شاخص توده بدنی و فعالیت بدنی خود ارائه کردند.

هر چه فرد بیشتر صبحانه بخورد، احتمال اضافه وزن یا چاقی او کمتر می شود.

پریرا گفت: “ما نمی توانیم اظهارات قطعی در مورد علت و معلول داشته باشیم.” او افزود، اما به نظر می رسد شواهد به این سمت اشاره دارد.

ریشل توضیح داد: «آنچه اتفاق می‌افتد این است که کل چربی و چربی اشباع شده به عنوان درصدی از کل انرژی روزانه در افرادی که صبحانه می‌خورند در مقایسه با کسانی که صبحانه نمی‌خورند کمتر است. “این واقعا نشان می دهد که ما پتانسیل بهبود تعادل انرژی و کنترل وزن را با مصرف صبحانه سالم داریم. ما در مورد تارت های پاپ صحبت نمی کنیم.”

در دیگری اطفال در مقاله، محققان گزارش دادند که یک برنامه مبتنی بر اینترنت به کنترل وزن نوجوانان در کوتاه مدت کمک کرد و همچنین پرخوری را کاهش داد. کسانی که در این برنامه شرکت کردند در مقایسه با نوجوانانی که شرکت نکردند، نگرانی کمتری در مورد وزن و شکل خود داشتند که نشان می‌دهد این برنامه ممکن است خطر اختلالات خوردن را کاهش دهد.

برنامه ۱۶ هفته ای شامل آموزش، اصلاح رفتار، روزنامه نگاری، بحث و پیام های انگیزشی بود.

منابع: مارک پریرا، دکترا، دانشیار، اپیدمیولوژی و سلامت جامعه، دانشکده بهداشت عمومی، دانشگاه مینه سوتا، مینیاپولیس. پیتر ریشل، دکتر، رئیس، اطفال، مرکز بیمارستان شمالی وستچستر، کوه کیسکو، نیویورک؛ مارس ۲۰۰۸ اطفال

حق چاپ © ۲۰۰۸ ScoutNews, LLC. تمامی حقوق محفوظ است.




پرسش


چند درصد از بدن انسان آب است؟
پاسخ را ببینید


رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/