رفتن به نوشته‌ها

آیا “وزن سالم” طرف دیگر یک “ایده آل باریک” است؟


زمان خواندن: 6 دقایق

زمانی بود که نازک بود. مهم نیست که چگونه به آنجا رسیده اید – رژیم های دیوانه وار ، قرص های رژیمی خطرناک ، سرعت ، سیگار کشیدن ، ملین ها ، فقط غذا نخورید – اما پیام صنعت زیبایی این بود که لاغر بودن تنها راه قابل قبول است. اما به طور فزاینده ای ، “لاغر” را با “وزن سالم” جایگزین می کنیم. آیا تا به حال دیده اید کسی پست “سلامتی نازکی جدید است” را در رسانه های اجتماعی ارسال کند؟ شما نمی توانید بیشتر از این به معنای واقعی کلمه بدست آورید.

اما مشکل اینجاست. ایده حفظ وزن در محدوده وزن به اصطلاح “سالم” جایگزین صحبت از “لاغر” یا رسیدن به اندازه لباس می شود. اما آیا ما یک طرز تفکر تحریف شده را با روش دیگری جایگزین کرده ایم؟

در حالی که تا حدودی متفاوت است ، ایده “وزن سالم” ممکن است به همان اندازه در جستجوی ایده آل باریک به یک رابطه ناسالم با غذا و بدن کمک کند.

مسلم است که فرقه لاغری و مشارکت در هراس چربی – اعم از آگاهانه یا ناخودآگاه ، درونی یا بیرونی – به تصویر بدن آسیب می رساند و به ایجاد اختلالات خوردن کمک می کند.

ولی بحث “وزن سالم” مقیم ایده آل های بدن و فوبیای چربی ها را تداوم می بخشدبه تمرکز فقط از یک هدف وزنی خارج می شود که ممکن است دست یافتنی نباشد استخوان مردم به کسی که ممکن است آن را دریافت نکنید زیاد اشخاص بدتر از آن ، در حالی که ایده آل باریک با تغییر استانداردهای زیبایی همراه است ، استاندارد “وزن سالم” به این ایده پایبند است که کنترل وزن ما مسئولیت اجتماعی دارد و بنابراین یک امر اخلاقی ضروری است.

چرا “وزن سالم” ایده آل ممکن است بدتر باشد

مدل باریک بر ظاهر تأکید می کند و با جذابیت ارتباط تنگاتنگی دارد. پیگیری کمال بدن را افزایش می دهد. رفتارهای اتخاذ شده در پی ایده آل ، با انگیزه وعده پاداش ، از جمله موفقیت ، شادی و تمایل شرکای بالقوه عاشقانه ، ایجاد می شود.

آنطور که شما فکر می کنید ایده آل وزن سالم بر سلامت تمرکز نمی کند ، بلکه بر ارزش و گنجاندن اجتماعی است. بدنهایی که در رسیدن به وزن ایده آل ناکام می مانند ، باری برای جامعه محسوب می شوند. رفتارها ناشی از ترس از شکست و عدم پذیرش و نامناسب بودن به عنوان عضوی از جامعه است.

از طریق رسانه های اجتماعی و منظم ، چنین “وزن سالم” توسط سیستم مراقبت های بهداشتی و آژانس های بهداشت عمومی نیز تبلیغ می شود. برخی از گفتمان ها در مورد “اپیدمی چاقی” (همانطور که در پیام های بهداشت عمومی و تقریباً همه با نظرات گزارش شده است) بار اقتصادی فرض اضافه وزن را برجسته می کند. این نگرش ها به عنوان چیزی که نه تنها برای افراد ، بلکه برای جامعه به نفع “وزن” قابل قبول است. این امر فوبیای چربی را افزایش می دهد ، زیرا در حال حاضر افراد مبتلا به فوبیای چربی می توانند ادعا کنند که اگر کسی وزن زیادی داشته باشد ، نه تنها به خود ، بلکه به بقیه آسیب می رساند.

نگرانی های مربوط به تصویر بدن مربوط به وزن سالم می تواند قوی تر از آنهایی باشد که با ایده آل بودن لاغر همراه است. “عدم موفقیت” در رسیدن به وزن ایده آل سالم می تواند منجر به احساس شرم و بیگانگی از دیگران و بدن شما شود. ممکن است احساس کنید که با نهادی که از رعایت آن امتناع می کند در حال جنگ هستید و مانعی ایجاد می شود که به عنوان عضوی قابل قبول از جامعه در نظر گرفته شوید.

به هر حال ، محدوده وزن “سالم” چیست؟

حتی نمی توانم به شما بگویم که چند بار می شنوم: “برای من مهم نیست که لاغرم ، فقط می خواهم در محدوده وزنی سالم باشم.” – همچنین وزن فعلی من نمی تواند در آن محدوده باشد.

متوجه می شوم. من آنجا بودم. من سالها مشغول شمارش وسواس گونه بوده ام و تمرینات قدرتی و تمرینات قلبی خود را با هدف سالم ماندن با دقت برنامه ریزی کرده ام. اما با نگاهی به گذشته ، می توانم مدرک کارشناسی خود را ببینم. البته ، من می خواستم باشم سالماما من هم می خواستم باشم کوچکترینبه می خواستم تعارف کنم و لباس های زیبا (و کوچکتر) بخرم. می خواستم فضیلت را احساس کنم.

برای اینکه مفهوم محدوده وزن سالم معتبر باشد ، ما باید سه چیز را بدانیم:

  1. چه محدوده وزنی سلامت را حفظ یا بهبود می بخشد برای همهبه
  2. تا بتوانید به این محدوده وزنی برسید و بمانید بدون محدود کردن غذا یا ورزش بیش از حد.
  3. که هر گونه مزایای سلامتی از قرار گرفتن در این محدوده بود از همان وزن، و نه به دلیل رفتارهای سالم اما غیر وسواسی که برای ماندن در این محدوده اتخاذ شده است.
“من غذای سالم می خورم و ورزش می کنم … چرا من هنوز اینقدر بزرگ هستم؟”

در اینجا مسئله دیگری در مورد ایده محدوده وزن سالم وجود دارد. بخشی از پیام در مورد این ایده این است که اگر غذای سالم بخورید و از نظر بدنی فعال باشید ، در این محدوده قرار خواهید گرفت.

اما سعی کنید آن را به افراد (به ویژه زنان) در بدنهای بزرگتر که سالم غذا می خورند ، انجام دهید ، میزان فعالیت بدنی توصیه شده برای سلامتی را انجام دهید و بدنهایی داشته باشید که “بسیار بزرگ” به نظر برسند. مگر اینکه بدن خود را بپذیرند و متوجه نشوند که سلامتی چندوجهی است و این اندازه با سلامتی برابر نیست ، احتمالاً احساس خواهند کرد که شکست خورده اند. (“من غذای سالم می خورم و ورزش می کنم … چرا من هنوز اینقدر بزرگ هستم؟”). و شاید بدتر ، عادات سلامتی آنها به احتمال زیاد زیر سوال می رود.

من مشتریانی داشتم که از رژیم غذایی بسیار متنوع و مغذی استفاده می کردند و از انواع مختلف حرکات لذت می بردند ، به پزشک خود مراجعه می کردند ، آنها را به یک برنامه تجاری کاهش وزن معرفی می کردند و یک نسخه عمومی به آنها می دادند. نه تنها بسیاری (شاید اکثر) پزشکان از بیماران بزرگتر خود در مورد عادات غذایی و ورزشی خود سوال نمی کنند ، بلکه اگر بیمار سعی کند به آنها بگوید که خوب غذا می خورند و کاملاً فعال هستند ، چشم جانبی را به آنها می دهند.

این سوگیری وزن – چه آن را به سمت خودمان هدایت کنیم و چه آن را از دیگران جذب کنیم – می تواند منجر به تلاش های شدید و ناسالم برای تغییر بدن ما شود ، راه را برای بدتر شدن تصویر بدن ، انزوای اجتماعی (به دلیل کمرویی و عدم تمایل به ظاهر شدن) ، اختلال خوردن و احتمالاً اختلال در خوردن.

خوردن بصری در مورد محدوده وزن چه می گوید

علیرغم تحقیقات فراوان که نشان می دهد وزن بدن تحت تأثیر عوامل زیادی خارج از کنترل ما قرار دارد – از جمله مکانیسم های بیولوژیکی که با تلاش های ما برای کنترل مبارزه می کند – هنوز این ایده گسترده وجود دارد که می توان وزن را کنترل کرد. این درست است که به دنبال زیبایی شناسی نازک یا سالم است.

درک پیام های اصلی ایده “وزن سالم”-یعنی اینکه می توانیم وزن خود را از طریق رژیم غذایی و ورزش کنترل کنیم-نگرش های ضد چربی و سوگیری وزن ما را افزایش می دهد. مطالعه ای در سال 2014 نشان داد وقتی افراد در بدن بزرگتر تصور می شوند که تلاش کافی برای کنترل وزن خود را انجام می دهند ، این امر میزان خارجی انگ آنها (این استعاره “چربی خوب” است). اما با این فکر که باید وزن خود را کنترل کنید و درونی؛ داخلی انگ وزنی که با نارضایتی بدن و اختلال در خوردن ارتباط دارد. بنابراین من هنوز گول خورده ام.

مدل خوردن بصری می گوید محدوده وزن طبیعی شما محدوده ای است که می توانید هنگام غذا خوردن به راحتی در آن بمانید و بصری زندگی کنید. این شامل اجازه دادن به نشانه های داخلی گرسنگی ، سیری و رضایت است که شما را در خوردن راهنمایی می کند در حالی که دسترسی به هرگونه غذا را مسدود نمی کنید.

این محدوده وزنی ممکن است در جایی باشد که کسی می خواهد باشد یا فکر می کند “باید” باشد. ممکن است با آنچه دیگران (دوستان ، خانواده ، پزشکان ، غریبه ها) فکر می کنند این فرد باید وزن داشته باشد ، منطبق نباشد.

خلاصه ای از موارد بالا

خواه هدف زیبایی شناختی باشد یا “سلامت” خاصی از بدن ، تلاش برای تغییر اندازه یا شکل بدن با کنترل یا محدود کردن غذا یا انجام تمرینات بیش از حد و/یا ناخوشایند به این معنی است که شما در رژیم هستید. هیچ پژوهش علمی منتشر شده ای که توسط داور منتشر نشده باشد ، تایید نمی کند که هر نوع رژیم غذایی منجر به کاهش دائمی وزن به مدت حداقل پنج سال شود. این البته تعریف “کاهش موفقیت آمیز” وزن است.

از دست دادن در بحث “وزن سالم” این واقعیت ساده است که کارهای زیادی را می توانیم انجام دهیم تا بتوانیم از سلامت خود حمایت کنیم. این صرف نظر از این که آیا این موارد باعث کاهش وزن می شوند یا خیر:

  • یک رژیم غذایی متعادل ، مغذی و لذت بخش
  • اشکال جالب حرکت
  • گذراندن وقت در طبیعت
  • مدیتیشن یا سایر تمرینات ذهن آگاهی
  • تماس اجتماعی
  • خواب کافی کافی
  • بیان خلاقیت
  • داشتن هدف در زندگی
  • مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه دریافت کنید
  • رفاه جسمی ، روانی و احساسی

این موارد نه تنها می توانند از سلامت طولانی مدت پشتیبانی کنند ، بلکه به ما کمک می کنند هر روز احساس بهتری داشته باشیم و زندگی شادتر یا حداقل رضایت بخشی تری داشته باشیم. و این خیلی باحاله


کری دنت او یک متخصص تغذیه ، نویسنده مستقل ، مشاور غذای شهودی ، نویسنده و سخنران ثبت شده در شمال غربی اقیانوس آرام است. از جمله ابرقدرت ها شکست اسطوره های تغذیه و توانمندسازی زنان تا در بدن خود احساس بهتری داشته باشند و غذاهایی را انتخاب کنند که از سرگرمی ، تغذیه و سلامتی پشتیبانی می کند.

این پست را چاپ کنید این پست را چاپ کنید

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *