رفتن به نوشته‌ها

آیا واقعاً گرسنه هستم؟ علائم جسمانی گرسنگی که باید به آن توجه کرد


آیا واقعاً می توانید علائم جسمانی گرسنگی را احساس کنید و می دانید در پاسخ چه موقع غذا بخورید؟ با کمال تعجب ، بسیاری از مردم نمی دانند و با خود می پرسند: “آیا من واقعاً گرسنه هستم؟”

اما نگران نباشید ، اگر شما یکی از این افراد هستید – ما شما را تحت پوشش قرار داده ایم.

حرکت در علائم فیزیکی گرسنگی می تواند یک بازی چالش برانگیز باشد. ما آنقدر مشغول انجام کارهای زیاد هستیم که اغلب احساس نمی کنیم وقت داشته ایم که گرسنگی خود را بررسی کنیم یا تصدیق کنیم که گرسنگی واقعاً چه حسی دارد. و حتی گاهی اوقات ، ما به سادگی نمی دانیم چه شکلی است!

ما در مورد تغذیه آگاهانه و تغذیه آگاهانه در اینجا در Nutrition Stripped صحبت می کنیم و باز هم ، در اینجا نیز نقشی ایفا می کند. وقتی ما آگاهانه غذا نمی خوریم (و اگر بخواهید ، بی فکر غذا می خوریم) ، بسیار سخت است که تشخیص دهیم گرسنگی بر انتخاب غذای ما تأثیر می گذارد یا نه.

برای کمک به شما در این زمینه ، ما به شما یاد می دهیم که چگونه بیشتر مراقب باشید و علائم فیزیکی گرسنگی را تشخیص دهید.

اما قبل از رسیدن به آنجا ، بیایید غواصی کنیم تا بدانیم چرا غذا خوردن متناسب با گرسنگی شما مهم است.

چرا تشخیص علائم فیزیکی گرسنگی مهم است؟

در طول روز ، بدن ما دائماً با ما در ارتباط است تا به ما اطلاع دهد که چه زمانی به انرژی نیاز داریم و چه زمانی به آن نیاز نداریم. سیگنال های گرسنگی و سیری ما مسئول این امر هستند!

هورمون های مسئول تحریک گرسنگی و سیری عبارتند از: گرلین (هورمون گرسنگی) و لپتین (هورمون سیری).

وقتی علائم فیزیکی گرسنگی را احساس می کنیم ، بدن به ما می گوید که به انرژی نیاز دارد. اما آنچه متأسفانه در طول زمان برای بسیاری از افراد اتفاق می افتد این است که آنها شروع به نادیده گرفتن این علائم فیزیکی یا فراموش کردن احساس خود می کنند. برنامه زمانی ، کمبود زمان ، استرس و رژیم های غذایی تنها تعدادی از عوامل متعدد شیوه زندگی هستند که می توانند باعث این امر شوند.

وقتی علائم فیزیکی گرسنگی را نادیده می گیریم یا متوجه آن نمی شویم ، زنجیره ای از وقایع شروع می شود.

ما می توانیم به نقاط گرسنگی شدید برسیم و کنترل غذا را از دست بدهیم ، هنگام غذا خوردن احساس بی حالی ، نفخ و بیش از حد سیری داشته باشیم ، همیشه بیش از حد غذا بخوریم یا به اندازه کافی غذا نخوریم و لیست همچنان ادامه دارد.

برای جلوگیری از این اتفاق ، ما می خواهیم علائم فیزیکی گرسنگی را به طور واقعی بشناسیم.

علائم فیزیکی رایج گرسنگی

وقتی نشانه های گرسنگی و سیری خود را بررسی می کنید ، می توانید بفهمید که واقعاً گرسنه هستید و به انرژی نیاز دارید.

در اینجا برخی از رایج ترین علائم جسمانی گرسنگی وجود دارد.

خستگی و کمبود انرژی

آیا تا به حال احساس کرده اید که به تازگی از آن خارج شده اید؟ آیا با وجود خواب خوب از خوابیدن خسته شده اید؟ تنبلی حتی اگر هیچ کار استرس زایی خاصی انجام نداده اید؟

این یکی از نشانه های گرسنگی جسمی است.

ما مدام به این نکته اشاره می کنیم که بدن به انرژی نیاز دارد. خوب ، فکر کنید انرژی = غذا. هنگامی که ما به اندازه کافی غذا (و در نتیجه انرژی) دریافت نمی کنیم ، بدن می تواند احساس ناراحتی کند.

کارهای روزمره کمی سخت تر است و به نظر نمی رسد که از آن خارج شویم. تنها راه نجات این است که یک غذای مقوی بخورید!

دفعه بعد که احساس خستگی و کمبود انرژی می کنید ، حتماً بررسی کنید تا ببینید آیا این نشانه فیزیکی گرسنگی است.

غوغای معده

این آسان است ، اینطور نیست؟

اگر معده شما غرغر می کند یا درد شدیدی احساس می کند ، بدن شما سعی می کند به شما بگوید که به غذا نیاز دارد.

من به شما قول می دهم ، مهم نیست که رژیم ها ، سم زدایی ها یا پاک کننده ها به شما بگویند این نشانه ها را برای x ساعت نادیده بگیرید ، آنها به سادگی مفید و نادرست نیستند.

وقتی این درد را احساس می کنیم ، آنچه اتفاق می افتد این است که ماهیچه معده وقتی خالی است منقبض می شود. دفعه بعد که شکمتان فریاد می زند ، گوش دهید و با یک غذای اصلی مقوی پاسخ دهید!

سردرد و دست دادن

وقتی احساس گرسنگی می کنیم و مدتی بدون غذا می رویم ، سطح قند خون در بدن کاهش می یابد. وقتی سطح قند خون کاهش می یابد ، بدن شما سیگنال هایی را به مغز شما ارسال می کند تا به او اطلاع دهد که شما به انرژی یا غذای بیشتری نیاز دارید.

هنگامی که این اتفاق می افتد ، تنگ شدن رگ های خونی و افزایش فشار خون ممکن است. نتیجه نهایی؟ سردرد

علاوه بر این ، هنگامی که سطح قند خون پایین است ، احساس لرزش و تنش بسیار معمول است.

اگر اغلب با سردرد همراه با لرزش دست ها مواجه می شوید ، ممکن است بدن شما سعی کند به شما بگوید که به غذا نیاز دارد. این می تواند یکی از نشانه های گرسنگی فیزیکی باشد.

مه مغزی و عدم تمرکز

این دو نوع نیز با قند خون پایین ارتباط دارند. هنگامی که بدن انرژی مورد نیاز خود را از غذا دریافت نمی کند ، مغز نیز انرژی لازم برای عملکرد صحیح را دریافت نمی کند.

این می تواند همه چیز را تار کند ، خوب ، مبهم! ممکن است احساس کنید که پردازش افکار شما کمی کندتر از حد معمول است یا نمی توانید مانند کارهای معمول بر روی کارهای معمول تمرکز کنید.

با عملکرد در سطح نامرغوب ، بدن شما سعی می کند به شما بگوید که به مواد مغذی بیشتری احتیاج دارد تا قند خون شما دوباره بالا برود.

تحریک پذیری

همه تلاش کرده اند “جا رختی” قبل از. هنگامی که بدون هیچ دلیل واضحی عصبانی ، ناامید و گاهی بی دست و پا هستید. آیا واقعا چیزی شما را اذیت می کند؟ آیا خطایی وجود دارد؟ نه ، این فقط گرسنگی است.

انرژی و تغذیه بدن شما کم است ، بنابراین دوباره ، قند خون شما پایین است. هنگامی که قند خون ما پایین است ، برای ما راحت تر بدون هیچ دلیل موجهی واکنش احساسی نشان می دهیم.

اگر متوجه شدید که این حالت زمانی زیاد رخ می دهد که بدون غذا غذا می خورید ، یکی از علائم فیزیکی گرسنگی در بدن شما ممکن است این باشد:جا رختی” یا تحریک پذیری

علائم گرسنگی ممکن است اشتباه باشد ، اما آنها وجود دارند “رئیس گرسنگی”

اما اگر فکر کنیم در حال مشاهده یک علامت فیزیکی گرسنگی هستیم ، در شرایط دیگر ، چه اتفاقی می افتد؟ ما به این می گوییم سر گرسنگی.

گرسنگی سر این زمانی است که یک موقعیت ، احساس یا احساس خاص منجر به پاسخ به رسیدن به غذا می شود.

در اینجا برخی از رایج ترین علائم آنچه ما می نامیم ، آورده شده است ، سر گرسنهبه

هوس های ناگهانی

همیشه به طور تصادفی با خود فکر کنید: “خدای من ، من به خاطر این می کشم [insert craved food item here]”، ناگهان؟

این یک اشتیاق است! اکنون قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم ، چند سناریوی آناتومیکی وجود دارد که ممکن است باعث هوس شود و ممکن است به گرسنگی جسمانی مربوط باشد. بنابراین اگر علاقه مند به یادگیری بیشتر هستید و تا به حال این کار را انجام نداده اید ، به اینجا سر بزنید تا در مورد خواسته های خود برای گفتن بیشتر بدانید.

اما بیشتر اوقات ، ما طعم و تجربه غذا را دوست داریم ، نه تغذیه فیزیکی از طریق غذا. اگر بخواهیم بخوریم و بخوریم ، اگر بخواهیم ، این نشانه آن است سر گرسنهبه

خستگی جسمی یا روحی

آیا تا به حال از نظر جسمی یا روحی آنقدر خسته شده اید که تنها چیزی که می خواهید انجام دهید این است که چیزی بخورید تا احساس بهتری داشته باشید؟ آره، سر گرسنهبه

حالا من می گویم ، این کمی مشکل است. به طور کلی ممکن است در نتیجه خستگی احساس گرسنگی جسمی داشته باشید. اما اغلب ، هنگامی که ما از نظر روحی یا جسمی خسته هستیم و علائم جسمانی گرسنگی را نشان نمی دهیم ، ممکن است غذا هنوز خوب باشد.

وقتی در اثر احساسات یا احساسات بدون فکر غذا می خوریم ، واقعاً به نشانه های گرسنگی بدن گوش نمی دهیم.

استرس درمان نشده

این بسیار شبیه به مثال قبلی ما است! وقتی استرس داریم وقتی احساس خستگی می کنیم می توانیم همین کار را انجام دهیم.

تنش ناراحت کننده و ناخوشایند است. از سوی دیگر ، خوردن غذاهای خوشمزه بسیار آرامش بخش و لذت بخش است. ایجاد عادت دستیابی به غذا در شرایط استرس زا بسیار آسان است.

ما به این استرس می گوییم خوردن!

وقتی استرس برطرف نمی شود ، کاهش می یابد و ما به دنبال راههای سریع و آسان برای تسکین آن هستیم. غذا یکی از این راه ها است. گرسنگی در نتیجه استرس یک راه است سر گرسنه به جای گرسنگی فیزیکی

احساسات تشدید می شود

در نهایت ، ما احساساتی داریم. آیا تا به حال آنقدر ناراحت ، عصبانی ، افسرده یا ناامید شده اید که فقط نیاز به تهیه کوکی داشته اید؟

پس از دو مثال آخر ، فکر می کنم به راحتی می توان فهمید که این مثال چگونه است سر گرسنگی. درست مانند استرس ، وقتی احساسات پردازش نمی شوند ، می توانیم از طریق غذا از آنها رهایی یابیم.

یاد بگیرید چگونه علائم فیزیکی گرسنگی را کنترل کنید

هدف در اینجا این است که شما واقعاً با گرسنگی فردی خود و حتی نشانه های سیری خود هماهنگ شوید. برای تشخیص علائم فیزیکی گرسنگی که به طور منظم احساس می کنید. پس از انجام این کار ، می توانید با خیال راحت غذا بخورید.

در روش تغذیه آگاه ، اعضای ما ابزارها و منابعی را برای توسعه این مهارت در تنظیم نشانه های گرسنگی بدن خود ارائه می دهند تا بتوانند با توجه به نیازهای منحصر به فرد خود در دانستن زمان غذا خوردن ، چه چیزی و چقدر غذا خوردن اعتماد به نفس ایجاد کنند. در آن لحظه.

این یک مهارت فعال کننده است!

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *