رفتن به نوشته‌ها

آیا مهارت های غذایی شما نیاز به تنظیم دارد؟


زمان خواندن: 4 دقایق

در مورد غذا خوردن ، بسیاری از مردم چرخ دستی را قبل از اسب قرار می دهند. به عبارت دیگر ، آنها قبل از توجه به نحوه خوردن خود ، بر آنچه می خورند تمرکز می کنند. برای استفاده از قیاس دیگر ، مانند این است که تصمیم بگیرید قبل از ساختن خانه ، کدام مبلمان را در خانه بگذارید.

این الگویی است که بارها و بارها می بینم. برخی بر بهبود تغذیه خود تمرکز دارند زیرا می خواهند وزن خود را کاهش دهند یا نگران کلسترول یا قند خون هستند ، اما معلوم می شود که آنها وعده های غذایی را حذف می کنند ، بی فکر می چرند یا در چرخه ای از رژیم یویو گیر می کنند.

رسیدن به جایی که غذای خود را دوست دارید اما شما را نیز دوست دارد – از نظر برآوردن نیاز بدن به سوخت و نیاز به ارضای غذا – مستلزم تمرکز کمتر بر روی چگونگی و بیشتر است. این ممکن است در فرهنگ رژیم غذایی امروزی غیرعادی به نظر برسد ، اما یادگیری گوش دادن و اعتماد به خرد بدن در مورد نیازهای بدن – در واقع کاملاً بدیهی است. خوشبختانه سه چارچوب عالی وجود دارد که به شما کمک می کند ارتباط خود را با غذا بهبود بخشید: خوردن کارآمد ، خوردن بصری و خوردن آگاهانه.

کارایی خوردن

کارآیی خوردن حاصل ذهن رژیم شناس ثبت شده الن ساتر ، RD ، MS ، LCSW ، آنها در کتاب “اسرار تغذیه یک خانواده سالم: چگونه غذا بخوریم ، چگونه یک غذای خوب پرورش دهیم ، چگونه آشپزی کنیم” و در وب سایت وی توضیح داده شده است. چند سال پیش وقتی برای مقاله ای با ساتر مصاحبه کردم ، از او خواستم بزرگترین تصور غلطی که مردم درباره کارآیی غذا خوردن دارند را نام ببرد. او می گوید: “این در مورد خوردن غذای مناسب و اجتناب از غذای اشتباه است.” آنها بلافاصله وارد “غذای خوب و غذای بد” می شوند. “

درست مانند سلسله مراتب نیازهای مازلو ، ساتر دارای سلسله مراتب نیازهای تغذیه ای است. “نتیجه نهایی برای همه ما این است که به اندازه کافی غذا بخوریم. این مشکل برای افرادی است که از نظر غذایی ناامن هستند و کسانی که رژیم کاهش وزن مزمن دارند.” او گفت که وقتی کسی غذای کافی خورد ، می تواند سلسله مراتب را بالا ببرد تا مطمئن شود غذای دلپذیر کافی دریافت می کند. “شما باید بتوانید آن پایه را برای خود فراهم آورید. هنگامی که غذای کافی را که از آن لذت می برید و در تهیه آن برای خودتان خوب است دریافت کنید ، در برنامه ریزی های بعدی بهتر عمل خواهید کرد.” بنابراین ، بازی شکار را انجام ندهید ، زیرا می توانید با هر چیزی که مناسب یا در دسترس است انجام دهید.

او می گوید: “پس از انجام این کار ، مردم معمولاً بسیار گزنده هستند. در نهایت به نقطه ای می رسند که به غذاهای ناآشنا علاقه مند می شوند.” بر این اساس ، تحقیقات نشان می دهد که افراد باهوش رژیم غذایی با کیفیت بالایی دارند ، تا حدی به این دلیل که عدم اجبار خود به خوردن میوه و سبزیجات به آنها اجازه می دهد غذاهایی شوند که شما برای لذت می خورید. “مردم غذای مغذی می خورند زیرا از آن لذت می برند ، نه به این دلیل که مجبور هستند. اساس کارآیی غذا خوردن این است که شما از خوردن لذت می برید و از آن احساس خوبی دارید.”

خوردن بصری

ریشه های خوردن بصری در دهه 1980 آغاز شد و در سال 1995 رسمی شد هنگامی که متخصصان تغذیه Evelyn Tribull ، MS ، RD و Elise Rich ، MS ، RDN ، اولین ویرایش کتاب خود را با عنوان “خوردن بصری” منتشر کردند. آنها یک کتاب همراه در سال 2017 منتشر کردند و امسال “هر روز بصری بخور” را که شامل 365 قطعه خرد به اندازه یک لقمه ، عرشه کارت خوردن بصری و دفتر یادداشت غذا خوردن است ، آورد.

10 اصل برای خوردن بصری وجود دارد که شامل طرز فکر رژیم غذایی ، احترام به گرسنگی ، احترام به سیری ، صلح با غذا ، کشف رضایت و احترام به بدن است. تحقیقات نشان داده است که خوردن بصری از رفاه روانی بهتری برخوردار است و به احتمال زیاد عادات ارتقاء دهنده سلامتی را درگیر می کندبه آنها همچنین تصویر بدنی بهتری دارند و کمتر دچار اختلال خوردن می شوند.

همانطور که در مورد مدل کارآیی خوردن ساتر ، بسیاری از مردم سعی می کنند خوردن بصری را به “رژیم گرسنگی” مبتنی بر قوانین تبدیل کنند. در حالی که خوردن بصری شامل یادگیری نحوه تنظیم – و احترام – در نشانه های گرسنگی و سیری است ، به شما کمک می کند تا خود را تغذیه کرده و از غذای خود راضی باشید. بله ، تغذیه بخشی از خوردن بصری است ، اما Tribole و Resch اصل “احترام گذاشتن به سلامتی خود با تغذیه ملایم” را آخرین رعایت کردند ، زیرا صادقانه بگویم ، بسیاری از مردم در حال حاضر وسواس تغذیه را دارند و باید بر یادگیری مجدد نحوه اعتماد تمرکز کنند. بدن آنها ، ابتدا

تغذیه ملایم چیست؟ “غذاهایی را انتخاب کنید که به سلامت و هوشمندی شما احترام بگذارند در حالی که به شما احساس خوبی می دهند. به یاد داشته باشید ، برای سالم ماندن نیازی به رعایت رژیم غذایی کامل نیست. شما به طور ناگهانی دچار کمبود مواد مغذی نمی شوید و از یک میان وعده ، یک وعده غذایی یا یک روز غذا خوردن وزن خود را افزایش نمی دهید. آنچه شما به طور مداوم در طول زمان می خورید مهم است ، پیشرفت است تا کمال که اهمیت دارد. ”

خوردن آگاهانه

هوشیاری و خوردن آگاهانه اجزای تغذیه کارآمد و خوردن بصری است ، اما به عنوان یک تمرین مستقل ، خوردن آگاهانه بسیار مبهم تر است. اصطلاح “خوردن آگاهانه” اغلب استفاده می شود ، اما تفاسیر آن بسیار متفاوت است. مرکز تغذیه آگاهانه (TCME) ، که منابع زیادی را در اختیار شما قرار می دهد ، تغذیه آگاهانه را اینگونه تعریف می کند:

  • به خود اجازه دهید از فرصت های مثبت و پرورشی که در انتخاب و آماده سازی غذا ایجاد می شود آگاه باشید به خرد درونی خود احترام بگذارید.
  • از تمام حواس خود استفاده کنید غذاهایی را انتخاب کنید که شما را سیر می کند و بدن شما را تغذیه می کندبه
  • بدون قضاوت نسبت به غذا (مانند ، دوست نداشتن ، یا خنثی) واکنش نشان دهید.
  • سیگنال های گرسنگی و سیری فیزیکی را درک کنید برای راهنمایی تصمیمات خود برای شروع و پایان غذا.

متأسفانه ، مانند خوردن کارآمد و خوردن بصری ، بسیاری از مردم سعی می کنند تغذیه آگاهانه را به رژیم غذایی تبدیل کنند ، این دارو توسط برخی از شرکت های رژیم غذایی از جمله Weight Watchers انتخاب شده است. در واقع ، متأسفانه ، بسیاری از تحقیقات در مورد تغذیه آگاهانه بر کاهش وزن متمرکز شده است که برخلاف روحیه ذهن آگاهی است. اگر می خواهید به تنهایی غذای آگاهانه را کشف کنید ، توصیه می کنم آنچه را دوست دارید بخورید ، آنچه را که می خورید نوشته میشل می باشد و غذای خوب توسط آندریا لیبرشتاین ، MPH ، RDN را توصیه کنید.

این پست شامل پیوندهای وابسته به آمازون است. به عنوان شریک آمازون ، از خریدهای واجد شرایط درآمد کسب می کنم.


کری دنت او یک متخصص تغذیه ، نویسنده مستقل ، مشاور غذای شهودی ، نویسنده و سخنران ثبت شده در شمال غربی اقیانوس آرام است. از جمله ابرقدرت ها شکست اسطوره های تغذیه و توانمندسازی زنان تا در بدن خود احساس بهتری داشته باشند و غذاهایی را انتخاب کنند که از سرگرمی ، تغذیه و سلامتی پشتیبانی می کند.

این پست را چاپ کنید این پست را چاپ کنید

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *