رفتن به نوشته‌ها

آیا رژیم غذایی می تواند علائم PCOS را تسکین دهد؟


چگونه رژیم بگیریم سندرم تخمدان پلی کیستیک ضربه؟

در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک ، سطح انسولین بالاتر از حد طبیعی است. انسولین هورمونی است که در لوزالمعده تولید می شود. لوزالمعده به سلولهای بدن کمک می کند تا قند (گلوکز) را به انرژی تبدیل کنند.

اگر انسولین کافی در بدن تولید نشود ، سطح قند خون افزایش می یابد. این امر در صورت داشتن مقاومت به انسولین نیز اتفاق می افتد ، به این معنی که نمی توانید از انسولین تولید شده به طور م useثر استفاده کنید.

اگر بدن فرد در برابر انسولین مقاوم شود ، بدن مجبور می شود برای عادی سازی سطح قند خون ، سطح بالایی از انسولین را پمپاژ کند. سطوح بالای انسولین می تواند باعث تخمدان ها برای تولید آندروژن های بیشتری مانند تستوسترون شود.

مقاومت به انسولین ممکن است به دلیل BMI بالاتر از حد طبیعی (اضافه وزن و چاقی) باشد. رژیم غذایی سرشار از کربوهیدراتهای تصفیه شده مانند نشاسته و غذاهای شیرین می تواند باعث مقاومت به انسولین و در نتیجه کاهش وزن شود.

چه غذاهایی را باید به رژیم غذایی خود اضافه کنم؟

غذاهای سرشار از فیبر می توانند به هضم کندتر و کاهش اثر قند بر خون کمک کنند ، بنابراین مقاومت انسولین را در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک کنترل می کند.

گزینه های عالی برای غذاهای پر فیبر عبارتند از:

سبزیجات چلیپایی ، مانند کلم بروکلی ، گل کلم و جوانه بروکسل

سبزیجات شامل کاهو قرمز و شاهی

فلفل سبز و قرمز

لوبیا و عدس

بادام ها

انواع مختلف توت ها

سیب زمینی شیرین

کدو تنبل

منابع پروتئینی بدون چربی مانند توفو ، مرغ و ماهی فیبر را تأمین نمی کنند ، اما برای زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک تخمدان مناسب است زیرا احساس سیری طولانی مدت را ایجاد می کنند.

غذاهایی که به کاهش التهاب کمک می کنند نیز ممکن است مفید باشند. به شرح زیر است:

گوجه فرنگیها

کلم

اسفنج

بادام و گردو

روغن زیتون

میوه هایی مانند بلوبری و توت فرنگی

ماهی های چرب سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 مانند ماهی آزاد و ساردین هستند

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *