رفتن به نوشته‌ها

آیا رژیم غذایی میوه ای برای کاهش وزن مفید است؟ | همه چیز در مورد رژیم میوه خواری


رژیم میوه چیست؟

رژیم میوه یک رژیم گیاهخواری بسیار محدود است. در این نوع رژیم غذایی ، تمام محصولات حیوانی ، حتی لبنیات ، حذف می شوند. افرادی که این نوع رژیم را انتخاب می کنند از غذاهایی استفاده می کنند که حاوی میوه های خام هستند. در این نوع رژیم غذایی ، افراد مجاز به خوردن سبزیجات ، میوه های خشک ، آجیل و دانه ها در مقادیر مناسب هستند.

سایر غذاها ، از جمله غلات ، حبوبات و قارچ ، در این رژیم به طور متوسط ​​مصرف می شوند. علاوه بر این ، هرگونه غذای پخته ، از جمله میوه های پخته شده ، در این رژیم ممنوع است.

به دلیل این محدودیت ها ، بحث های زیادی در مورد رژیم میوه وجود دارد ، برخی معتقدند که این رژیم دارای خطرات است و فرد از کمبودهای تغذیه ای رنج می برد و برخی دیگر معتقدند که رژیم میوه یک رژیم کاملاً مناسب برای تناسب اندام و لاغری است. در ادامه مقاله شما را به طور کامل با رژیم میوه آشنا می کنیم.

رژیم میوه خاصی وجود ندارد ، علاوه بر این که تعریف خاصی از رژیم میوه وجود ندارد ، افرادی که این رژیم را انتخاب می کنند 70 تا 80 درصد کالری روزانه خود را از میوه دریافت می کنند.

انتخاب رژیم غذایی میوه خطرات خود را دارد ، یکی از اصلی ترین آنها سوء تغذیه است ، بنابراین اگر قصد دارید رژیم میوه انتخاب کنید ، حتماً در این مورد با پزشک خود مشورت کنید. پزشک به شما کمک می کند رژیم خود را با میوه ادامه دهید بدون این که سلامت یا کمبود مواد مغذی شما به خطر بیفتد.

رژیم میوه چه فوایدی دارد؟

در صورت مصرف کافی ، میوه یک بخش سالم و مغذی از رژیم غذایی است. برخی از فواید خوردن میوه عبارتند از:

• میوه حاوی فیبر است که به کاهش کلسترول و حرکات منظم روده کمک می کند. سیب ، گلابی ، توت و توت سیاه نمونه هایی از میوه های غنی از فیبر هستند.

پرتقال ، فلفل قرمز و توت فرنگی منابع خوبی از ویتامین C هستند. این میوه به حفظ سلامت دندان ها و لثه ها کمک می کند. علاوه بر این ، ویتامین C به حفظ سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

موز ، طالبی و انبه نمونه هایی از میوه های غنی از پتاسیم هستند که به حفظ فشار خون سالم و تنظیم سطح مایعات در بدن کمک می کند.

پرتقال و میوه هایی مانند انبه منابع غنی اسید فولیک هستند. اسید فولیک به تولید گلبول های قرمز در خون کمک می کند و به رشد سالم جنین کمک می کند.

هلو و توت سیاه میوه های غنی از آنتی اکسیدان ها هستند. آنتی اکسیدان ها از تولید رادیکال های آزاد در بدن جلوگیری می کنند ، از پوست محافظت می کنند و با بیماری های مختلف مبارزه می کنند.

خطرات رژیم میوه

رژیم میوه چه خطری دارد؟

رژیم غذایی میوه ای فاقد برخی از مواد مغذی ضروری بدن است ، از جمله:

• پروتئین
• چربی
• ویتامین B ، به ویژه ویتامین B12
• اهن
کلسیم
• ویتامین دی.
• اسیدهای چرب امگا 3

این مواد مغذی و ویتامین ها نقش مهمی در عملکردهای بدن ایفا می کنند. کمبود آن در بدن منجر به مشکلات متعددی می شود ، از جمله:

پوست خشک و موهای شکننده
• خستگی مفرط
روحیه نامناسب
افسردگی
استخوان های ضعیف
ایمنی پایین
ضعف عضلانی
• مشکلات شناختی
سایر پیامدهای تهدید آمیز

سطح پایین پروتئین در بدن

یکی از مهمترین خطرات رژیم میوه خواری ، کمبود پروتئین است. اگرچه ممکن است روزانه بعد از انتخاب رژیم میوه مقداری آجیل و آجیل بخورید ، اما این پروتئین کافی برای حفظ سلامت بدن شما را تامین نمی کند.

بر اساس یک مطالعه در سال 2016 ، مقدار مناسب پروتئین مجاز برای بزرگسالان در رژیم غذایی به شرح زیر است:

بزرگسالانی که فعالیت بدنی زیادی ندارند: 0.8 تا 1 گرم پروتئین در هر کیلوگرم وزن بدن
بزرگسالان با فعالیت بدنی متوسط: 1.3 گرم پروتئین در هر کیلوگرم
بزرگسالان با فعالیت بدنی بالا: 1.6 گرم پروتئین در هر کیلوگرم وزن بدن

کمبود پروتئین در رژیم غذایی میوه باعث مشکلات زیر می شود:

• التهاب
• کم خونی
سیستم ایمنی ضعیف
• ضعف جسمانی
مشکلات عروقی که منجر به مشکلات در قلب و عروق خونی می شود
• مشکلات رشد جسمی

به دلیل محدودیت های رژیم میوه ، سوء تغذیه یک نگرانی مهم است. علاوه بر این ، بدن ممکن است بسیار گرسنه باشد. در این شرایط بدن سعی می کند مواد مغذی ذخیره شده را حفظ کند و در نتیجه متابولیسم بدن کاهش می یابد.

علاوه بر این ، رژیم میوه باعث کم خونی ، خستگی شدید و سیستم ایمنی ضعیف می شود. با گذشت زمان ، کمبود کلسیم می تواند منجر به پوکی استخوان شود.

نکته دیگر در مورد رژیم میوه این است که حاوی مقادیر زیادی قند است ، اگرچه این قندها طبیعی هستند ، اما این رژیم برای افراد مبتلا به دیابت ، افراد مستعد دیابت و همچنین افراد مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک یا کسانی که مقاومت به انسولین دارند در نظر گرفته شده است. مفید نیست

هیچ قاعده ای در رژیم میوه وجود ندارد ، بنابراین باید بتوانید این رژیم را با نیازهای تغذیه ای خود تطبیق دهید. برای این کار ، مصرف میوه را تا 50 درصد کاهش دهید و منابع پروتئینی مانند آجیل یا سبزیجات و مکمل های مختلف را به رژیم غذایی خود اضافه کنید ، بنابراین کمبود تغذیه ای در رژیم میوه را جبران کنید.

رژیم میوه

با رژیم میوه شروع کنید

اگر می خواهید رژیم میوه ای را شروع کنید ، آن را به تدریج شروع کنید. تغییر رژیم غذایی به طور ناگهانی اتفاق نمی افتد ، بنابراین به تدریج رژیم قبلی خود را رها کرده و الگوی غذایی خود را تغییر دهید. برای این کار موارد زیر را از رژیم غذایی خود حذف یا کاهش دهید:

• الکل
• محصولات حیوانی
• غلات
غذاهای فراوری شده
کافئین
علاوه بر این ، غذاهای زیر باید به رژیم غذایی شما اضافه شود:
• میوه خام
• آجیل و آجیل
• حبوبات
• سبزیجات

با شروع رژیم غذایی با میوه ، می توانید میوه های مختلف را در سه وعده آزادانه بخورید ، یا می توانید در وعده های غذایی بیشتر غذای سبک تری بخورید. ترکیبات مختلفی که در آن می توانید میوه مورد نظر خود را انتخاب کنید عبارتند از:

مرکبات مانند پرتقال ، گریپ فروت ، گوجه فرنگی ، انواع توت ها و هلو
میوه های کم اسید مانند سیب ، زردآلو ، توت و گیلاس
میوه های چرب مانند آووکادو ، زیتون و نارگیل
• میوه های قندی مانند موز ، خرما ، انجیر و انگور
• میوه های نشاسته ای مانند کدو
• طالبی و هندوانه
• میوه هایی که در گروه سبزیجات یافت می شوند مانند خیار و فلفل

نوشیدنی های توصیه شده در این رژیم شامل آب ، شیر نارگیل و مقدار کمی آب طبیعی است.

نکته دیگر این است که فقط رعایت رژیم غذایی سالم کافی نیست ، فعالیت بدنی نیز یکی از مهمترین مسائل در حفظ سلامتی است. رژیم میوه ای باعث کاهش انرژی می شود و انرژی کافی برای ورزش برای شما باقی نمی گذارد. اگر چنین شرایطی دارید ، بهتر است رژیم غذایی خود را کمی تغییر دهید ، زیرا کاهش انرژی بدن یک موضوع بسیار مهم است.
مطمئناً هدف شما از انتخاب رژیم غذایی خاص این است: وزن کم کنید ، به طور کلی سلامت بدن خود را بهبود بخشید ، یا یک شیوه زندگی سالم و طبیعی را انتخاب کنید. هدف هرچه باشد ، بهتر است قبل از شروع با پزشک مشورت کنید. اگر از بیماری خاص ، رژیم غذایی یا دارویی رنج می برید ، بسیار مراقب باشید زیرا این رژیم تأثیر دارو را معکوس می کند یا وضعیت را بدتر می کند.

برای کاهش وزن چه میوه ای بخوریم؟

میوه یک میان وعده سالم غنی از انواع ویتامین ها ، فیبر و سایر مواد مغذی است که مکمل رژیم غذایی سالم است.

علاوه بر این ، میوه ها کالری کمی دارند و سرشار از فیبر هستند که به کاهش وزن بسیار کمک می کند. در واقع خوردن میوه باعث کاهش وزن بدن می شود و خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن مانند دیابت را کاهش می دهد.
فشار خون بالا ، سرطان و بیماری های قلبی.

در اینجا میوه هایی وجود دارد که به کاهش وزن کمک زیادی می کند:

گریپ فروت

گریپ فروت یکی از مهمترین میوه ها برای کاهش وزن است. نیمی از گریپ فروت تنها 39 کالری دارد ، در حالی که 65 درصد از نیاز روزانه به ویتامین C و گریپ فروت قرمز 28 درصد از نیاز روزانه به ویتامین A را تامین می کند.

مزیت دیگر گریپ فروت این است که شاخص گلیسمی پایینی دارد ، به این معنی که با سرعت کمتری وارد جریان خون می شود. رژیم غذایی با شاخص گلیسمی پایین به کاهش وزن و کاهش وزن کمک می کند.
تحقیقات نشان داده است که خوردن گریپ فروت یا نوشیدن آب گریپ فروت قبل از هر وعده غذایی باعث کاهش قابل توجه کالری و وزن بدن در 12 هفته می شود و سطح کلسترول را بهبود می بخشد.

گریپ فروت را می توان به تنهایی یا همراه با سالاد میل کرد.

یک سیب

سیب میوه ای کم کالری و پر فیبر است و هر سیب بزرگ حاوی 116 کالری و 5.4 گرم فیبر است. این میوه همچنین به کاهش وزن کمک می کند.

میوه ای مانند سیب به شما احساس سیری می دهد و در نتیجه تمایل کمتری برای خوردن در طول روز احساس می کنید. لازم به ذکر است که یک سیب سه برابر بیشتر از یک شکلات اشباع شده است. بهتر است برای کاهش اشتها کل سیب را بخورید و فقط آب آن را ننوشید.

انواع مختلف توت ها

توت ها مواد مغذی کم کالری هستند. نصف وعده زغال اخته (74 گرم) فقط 42 کالری دارد ، در حالی که 12 درصد ویتامین C و منیزیم و 18 درصد ویتامین K روزانه شما را تامین می کند.
یک وعده توت فرنگی (معادل 152 گرم) حاوی 50 کالری و 3 گرم فیبر رژیمی و همچنین 150 درصد ویتامین C و 30 درصد نیاز روزانه به منیزیم است.

توت ها نیز سیر کننده هستند ، علاوه بر این ، خوردن این میوه سطح کلسترول ، فشار خون و التهاب را کاهش می دهد ، که در کاهش همه این عوامل برای افرادی که اضافه وزن دارند بسیار مثر است.

میوه هسته سنگی یا میوه آلو

میوه های هسته ای یا آلو میوه های فصلی هستند نمونه هایی از این نوع میوه ها آلو ، هلو ، گیلاس و زردآلو هستند. این میوه دارای شاخص گلیسمی بالا ، کالری کم و سرشار از ویتامین A و C است و برای افرادی که سعی در کاهش وزن دارند انتخاب خوبی است.

کیوی

کیوی یک میوه مغذی غنی از ویتامین C ، ویتامین E ، اسید فولیک و فیبر است و فواید سلامتی زیادی نیز دارد. خوردن کیوی به کاهش فشار خون و همچنین کاهش اندازه دور کمر کمک می کند. این میوه به کنترل قند خون ، بهبود کلسترول و محافظت از سلامت روده کمک می کند.

شاخص قند خون کیوی پایین است و این میوه حاوی مقدار زیادی فیبر است ، بنابراین در روند کاهش وزن بسیار مثر است.

رنگی

هندوانه دارای کالری کمی است و دارای آب بالایی است ، به همین دلیل است که یک میوه موثر برای کاهش وزن است. هندوانه کالری کمی دارد ، اما سرشار از مواد مغذی مانند فیبر ، پتاسیم ، آنتی اکسیدان ها ، ویتامین C ، بتاکاروتن و لیکوپن است. هندوانه یکی دیگر از میوه های شبیه هندوانه است.

علاوه بر همه موارد فوق ، هیدراتاسیون بالا به کاهش وزن بدن کمک می کند. اما توجه داشته باشید که هندوانه دارای شاخص گلیسمی بالایی است ، بنابراین باید به صورت متعادل مصرف شود.

نارنجی

پرتقال مانند دیگر مرکبات ، کالری کمی دارد اما سرشار از ویتامین C و فیبر است. علاوه بر این ، مرکبات ، به ویژه پرتقال ، سرشار از سیری هستند ، اما بیشتر مردم تمایل دارند آب پرتقال بنوشند ، در حالی که پرتقال کامل از آب پرتقال مغذی تر و مفیدتر است.

موز

در طول روند کاهش وزن ، بسیاری از مردم از خوردن موز به دلیل میزان بالای قند و کالری موجود در آن اجتناب می کنند. اگرچه موز کالری بیشتری نسبت به سایر میوه ها دارد ، این میوه مغذی منبع پتاسیم است و همچنین سرشار از منیزیم ، فیبر ، چندین آنتی اکسیدان ، ویتامین A ، B6 و ویتامین C است.

شاخص گلیسمی پایین موز به کنترل سطح انسولین و حفظ وزن – به ویژه در بیماران دیابتی – کمک می کند ، علاوه بر این ، اگر افراد دارای کلسترول بالا هر روز موز بخورند ، سطح قند خون و کلسترول آنها کاهش می یابد.

در هر رژیم غذایی ، کاهش وزن موز یک میوه ضروری است.

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *