رفتن به نوشته‌ها

آیا برای پرهیز از ضایعات غذایی پرخوری می کنید؟


آیا احساس می کنید مجبورید همه چیز را در بشقاب خود بخورید ، زیرا احساس می کنید به دلیل “هدر دادن” غذا احساس گناه می کنید ، حتی اگر به معنی احساس سیری و پرخوری باشد؟

اگر شما هم مانند من بیش از 60 سال دارید ، در نسلی بزرگ شده اید که در کودکی به آنها گفته شده است که باید بشقاب خود را تمیز کنید زیرا بچه ها در چین ، آپالاچیا یا بیافرا از گرسنگی گرسنه هستند.

ممکن است والدین شما یا سایر بزرگسالان با پیوستن به باشگاه به اصطلاح تمیز بشقاب شما را متقاعد به “خوردن” کنند. به دلایلی نامعلوم ، آنها شگفت زده شدند که اگر همه چیز را که به شما می دهند نخورید ، ممکن است گرسنه بمانید!

مشکل این است که بسیاری از ما در بخش بالای 60 سال هنوز نیم قرن بعد این افسانه را با خود حمل می کنیم. ما به دلیل “هدر دادن” غذا ، یعنی نخوردن همه چیز در بشقاب خود احساس گناه می کنیم و گاهی اوقات مجبور می شویم غذا را دور بریزیم.

من طرفدار هدر دادن هر چیزی نیستم ، اما قرار دادن غذا در بدن هنگامی که به اندازه کافی غذا خورده اید در واقع بدتر از دور انداختن آن است. با ادامه خوردن ، بدن خود را در سطل زباله جایگزین می کنید!

می بینید ، بدن شما دقیقاً می داند که برای داشتن وزن سالم به چه مقدار غذا نیاز دارد. هنگامی که به سوخت احتیاج دارید نشانه گرسنگی را به شما نشان می دهد و سپس پیامی به مغز شما می دهد تا به شما بگوید به اندازه کافی سیر شده اید. اگر به این علائم بدن گوش دهید ، بیشتر نخورید و وزن سالم خود را حفظ کنید.

اما اکثر ما این کار را نمی کنیم. ما به دلایلی غیر از گرسنگی غذا می خوریم و وقتی بدنمان کمی سیر می شود ، دست از غذا نمی کشیم.

دلیل اینکه اکثر مشتریان من می گویند چرا وقتی بدنشان به اندازه کافی سیر شده است غذا را ترک نمی کنند این است که فکر می کنند هدر دادن غذا اشتباه است. آنها توسط والدین خود آموزش داده شدند.

این استدلال نیاز به بررسی بیشتری دارد.

شما به اندازه کافی غذا خورده اید و احساس خوبی دارید. اما ، به دلیل برخی از برنامه هایی که مراقبین شما در جوانی به شما ارائه می دادند ، احساس می کنید مجبور هستید غذای مورد نیاز خود را به بدن خود ادامه دهید. همه به این دلیل که فکر می کنید گذاشتن آن در سطل زباله اشتباه است؟

فرض کنید شما از این توصیه پیروی کردید. شما تمام غذاهای موجود در بشقاب خود را می خورید و بدن شما کالری اضافی را به عنوان چربی ذخیره می کند. احساس می کنید پر شده اید. اوف اگر این کار را به طور منظم انجام دهید ، وزن اضافه می کنید و خطر حمله قلبی ، سکته مغزی ، سرطان سینه و بسیاری از بیماری های دیگر مرتبط با چاقی را افزایش می دهید.

حالا به این فکر کنید که واقعا این سناریو چه اشکالی دارد: از بین بردن غذایی که بدن شما به آن احتیاج ندارد یا خوردن آن غذا به قیمت سلامتی شما؟

این یک موضوع فریبکاری نیست. پاسخ روشن است.

اما آن بچه های فقیر و گرسنه چطور؟ آنها به هر حال باقی مانده نخواهند داشت ، نه؟ با خوردن آن غذای اضافی ، به کسی کمک نمی کنید. و خودتو اذیت کردی

در ایالات متحده ، اکثر رستوران ها قسمت های مسخره ای بزرگ ارائه می دهند. برخی از آنها برای دو یا حتی سه نفر کافی است. در رستوران ها ، از آنجا که افراد قبض وعده های غذایی خود را مستقیماً پرداخت می کنند ، مردم احساس می کنند مجبور به خوردن غذا هستند.

اما آیا واقعا ارزشش را دارد؟ احساس سیری بیش از حد می کنید و با گذشت زمان اندازه دور کمرتان افزایش می یابد.

زمان هایی پیش می آید که مجبور می شوید مقداری غذا را هدر دهید. با آن صلح کنید و بدانید که برای سلامتی شما بهتر از ادامه خوردن در زمانی است که بدن شما به اندازه کافی سیر شده است.

برای برخی از ما ، تغییر باورهایمان در مورد ضایعات غذایی سخت است. ما این دیدگاه را حتی در بیشتر زندگی خود زیر سوال برده ایم.

اگر می خواهید این پوندهای ناخواسته را از بین ببرید و آنها را دور نگه دارید ، من شما را تشویق می کنم در باورهایی که در دوران کودکی به شما ریخته شده بود تجدید نظر کنید. آنها آن زمان هیچ معنایی نداشتند و اکنون نیز منطقی نیستند.

چگونه از “هدر دادن” غذا اجتناب می کنید؟ در اینجا چند پیشنهاد وجود دارد:

غذای کمتری در بشقاب خود قرار دهید

اگر در خانه غذا می خورید ، کمی غذا در بشقاب خود بگذارید. با دو سوم آنچه معمولاً می خورید شروع کنید. اگر هنوز گرسنه هستید می توانید غذای بیشتری بخورید.

وقتی کمی سیر شدید غذا را متوقف کنید

اگر در رستوران هستید ، وقتی کمی سیر شدید غذا را متوقف کنید و بقیه را به خانه ببرید. بیشتر غذاهای باقی مانده روز بعد عالی هستند. برخی از افراد نیمی از وعده غذایی خود را قبل از شروع غذا بسته بندی می کنند تا تمایل به پرخوری نداشته باشند.

غذای باقیمانده را به کسی در خیابان بدهید

اگر در شهری سفر می کنید و یخچال ندارید ، به هر حال می توانید باقی مانده غذا را بسته بندی کرده و به یک گرسنه در خیابان بدهید.

او فکر می کند

دفعه بعد که فکر می کنید باید به خوردن ادامه دهید ، به جای “هدر دادن” غذا ، با خود بگویید: “اگر من غذا می خورم که بدن من به آن نیاز ندارد و من آن را به صورت چربی ذخیره می کنم ، این بدتر از پرتاب غذا است. در سطل زباله.”

آیا برای پرهیز از ضایعات غذایی پرخوری می کنید؟ هنوز چه پیامهایی از دوران کودکی بر نحوه غذا خوردن شما در دهه 60 زندگی تأثیر می گذارد؟ لطفاً هر راهکاری را که به شما کمک کرد پرخوری را متوقف کنید ، به اشتراک بگذارید.