رفتن به نوشته‌ها

آیا باید گلوتن را حذف کنید؟ آگاهی از تغذیه



بدون گلوتن یا فاقد گلوتناو هست؟ این س …ال است … (که ما به آن پاسخ می دهیم!)

به عنوان متخصصان تغذیه ثبت شده ، اغلب از مشتریان سوال می شود که آیا باید از رژیم غذایی بدون گلوتن پیروی کنند یا خیر ، و اگر چنین است ، چگونه؟

این مقاله به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا باید (یا نباید) رژیم بدون گلوتن را امتحان کنید. و اگر راهی برای این کار وجود دارد ، ما لیستی از مواد و غذاهایی که باید از آنها اجتناب کنید و همچنین برخی از جایگزین های بدون گلوتن را ارائه کرده ایم.

اول از همه .. گلوتن چیست؟

گلوتن نام عمومی پروتئین های موجود در گندم ، جو ، چاودار و مخلوط گندم/چاودار به نام تریتیکال است.

گلوتن به غذاها کمک می کند تا شکل خود را حفظ کنند و به عنوان چسبی که غذا را در کنار هم نگه می دارد عمل می کند – حتی برخی از موارد غیرمنتظره که در زیر آنها را مرور می کنیم!

برای توضیح این نکته ، بیایید از مثال کلاسیک پخت استفاده کنیم.

گلوتن بافت و ساختار نان را تامین می کند. این یک بسته بندی است که کیفیت کششی را اضافه می کند (به خمیر پیتزای خام فکر کنید).

در یک محصول بدون گلوتن ، سایر مواد غلیظ کننده مانند صمغ زانتان و صمغ گوار به جای گلوتن برای حفظ ساختار اضافه می شوند. بدون این گزینه ها ، غذا خراب می شود ، بیایید با 3 موقعیت شروع کنیم که در آن رفتن به GF شما کاملاً تضمین شده است:

3 دلیل برای اینکه باید بدون گلوتن باشید

  1. در صورت تشخیص بیماری سلیاک

در افراد مبتلا به این بیماری خود ایمنی ، حتی پیگیری مقدار زیادی گلوتن باعث حمله سیستم ایمنی به روده کوچک می شود و آسیب های زیادی را به دنبال دارد. با گذشت زمان ، روده کوچک توانایی خود در جذب مواد مغذی حیاتی را از دست می دهد ، که می تواند منجر به کمبودهای شدید تغذیه ای شود.

به عنوان مثال ، اگر سیستم گوارش نتواند آهن را جذب کند ، ممکن است فرد مبتلا به بیماری سلیاک دچار کم خونی فقر آهن شده و دچار خستگی شود.

بسیاری از افراد مبتلا به بیماری سلیاک نیز عوارض جانبی ناخواسته ای مانند اسهال ، کاهش وزن ناخواسته ، نفخ ، یبوست و گاز را تجربه می کنند.

پیروی از رژیم غذایی دقیق بدون گلوتن ، درمان بیماری سلیاک است.

2. مشکوک به حساسیت به گلوتن هستید

اگر بعد از غذا حاوی گلوتن احساس نفخ کمتر شدید اما قابل توجه ، ناراحتی ، گاز و یا یبوست داشته باشید ، ممکن است حساسیت داشته باشید.

بهترین راه برای فهمیدن؟ مرتکب مشکوک را بردارید! حذف گلوتن به مدت 6 هفته و آزمایش آن به شما آسیبی نمی رساند.

با این حال ، پیروی از رژیم غذایی بدون گلوتن نباید جایگزین تشخیص باشد.

3. شما مبتلا به درماتیت هرپتی فرم هستید

درماتیت هرپتی فرم (DH) نوعی بیماری سلیاک است و سیستم ایمنی بدن را برای حمله به پوست و نه روده کوچک تحریک می کند.

به دلیل عدم تحمل گلوتن ، به عنوان یک بثورات مزمن ، خارش دار ، برآمدگی و حتی دردناک خود را نشان می دهد.

پس از تشخیص ، پیروی از رژیم غذایی بدون گلوتن می تواند تسکین دهنده باشد.

در مورد هاشیوموتوس یا سلامت تیروئید چطور؟

به سختی می توان گفت آیا رژیم غذایی بدون گلوتن می تواند درمانی برای بیماری تیروئید باشد. برخی از مطالعات کوچک (مانند این) نشان می دهد که مزایای رژیم غذایی بدون گلوتن برای زنان مبتلا به بیماری تیروئید خود ایمنی قابل اثبات نیست.

اگر قبلاً حساسیت به گلوتن دارید ، این می تواند باعث التهاب در مخاط روده شود و جذب داروهای تیروئید را کاهش دهد.

همچنین برخی نظریه ها در مورد اینکه چگونه رژیم بدون گلوتن ممکن است باعث کاهش پاسخ التهابی و کاهش التهاب تیروئید شود وجود دارد.

به مشتریان چه می گویم: کاهش گلوتن می تواند به کاهش این التهاب کمک کند ، مانند سایر تغییرات رژیم غذایی. حذف کامل گلوتن به مدت 6 تا 8 هفته ارزش یکبار امتحان را دارد و به شما آسیبی نمی رساند.

من برخی از مشتریانی را دیدم که با پروتکل فاقد گلوتن به موفقیت بزرگی دست یافتند اما از رژیم غذایی سالم و ضد التهابی به طور کلی پایبندی بالایی داشتند (به عنوان مثال ، قند کم یا بدون آن ، مقدار زیادی فیبر ، غنی از امگا) 3s).

هنگام پیروی از رژیم حذف ، همکاری نزدیک با یک متخصص تغذیه برای جلوگیری از کمبودها و شناسایی دقیق غذاهای محرک بسیار مهم است.

دلایل عدم خوردن غذاهای فاقد گلوتن

  1. کاهش وزن

جایگزین بدون گلوتن به این معنا نیست که سالم تر از نسخه اصلی است.

این بدان معناست که فقط تغییر از Ritz Crackers به ​​نسخه GF تغییری ایجاد نمی کند اگر سایر مناطق رژیم غذایی شما تغییر نکردبه

این مناطق دیگر؟ وعده ها ، نسبت درشت مغذی ها (پروتئین ، کربوهیدرات ، چربی) ، زمان مواد مغذی ، کیفیت غذا و غیره.

مشاوره اولیه را با یکی از متخصصان رژیم غذایی رزرو کنید. ما می توانیم رژیم غذایی یا خاطرات غذایی شما را مورد بررسی قرار دهیم تا به شما کمک کند ببینید که برای رسیدن به هدف کاهش وزن باید در کجا تغییراتی ایجاد کنید ، خواه گلوتن بخورید یا نه.

2. سالم تر بودن

باز هم ، بدون گلوتن برای سالم بودن (مگر اینکه سلیاک داشته باشید).

یک قهوه ای بدون گلوتن را می توان به اندازه قندهای سنتی شکر و چربی اشباع کرد ، مهم نیست بسته بندی چقدر شیرین باشد.

قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه آیا این غذای متعلق به یک رژیم غذایی سالم و متعادل است ، به مجموعه مواد مغذی و مواد تشکیل دهنده آن نگاه کنید.

3. تشخیص خود

آزمایش خون مورد استفاده برای تشخیص بیماری سلیاک بر اساس یافتن آنتی بادی گلوتن در خون است. در صورت اجتناب از گلوتن ، آنتی بادی ها در آزمایش خون ظاهر نمی شوند ، که می تواند منجر به منفی کاذب شود!

چرا این یک مشکل است؟ اگر فرض کنید که در واقع حساسیت سلیاک فقط برای حساسیت است ، کمی “لغزش” می تواند باعث آسیب طولانی مدت به روده شما شود و منجر به مسائل بعدی مانند اختلالات خود ایمنی ، خستگی شدید ، ناباروری و حتی مشکلات عصبی شود.

افراد مبتلا به بیماری سلیاک نیز باید با پزشک خود برای نظارت بر علائم این مشکلات همکاری کنند. بنابراین ابتدا با آزمایش خون این موضوع را دریابید – سپس تصمیم آگاهانه بگیرید

موادی که حاوی گلوتن هستند

در برچسب مواد غذایی ، کلمات را جستجو کنید گندم ، جو و چاوداربه

اجزای کمتر رایج برای جستجو عبارتند از: دوروم ، مالت/سرکه مالت/شربت مالت/عصاره مالت ، جو دوسر یا سبوس جو دوسر ، مخمر آبجو ، اسپتل (با نام مستعار فاررو) ، آرد گراهام ، بلغور و آرد گندم آبکی.

گلوتن معمولاً در محصولاتی مانند …

  1. آبجو ، آبجو ، آبجو
  2. نان
  3. آبگوشت ، سوپ ، سوپ
  4. غلات
  5. کوکی و کراکر
  6. مقداری شکلات ، برخی شکلات ، شیرین بیان
  7. قهوه و چای طعم دار
  8. تکه های بیکن تقلید ، غذاهای دریایی تقلیدی
  9. داروها (با داروساز خود مشورت کنید)
  10. ماکارونی
  11. غذاهای فراوری شده
  12. آبگوشت سالاد
  13. سوسیس ، کالباس ، گوشت سرد
  14. سس ، ترشی و آب میوه
  15. ادویه ها
  16. بید می کنم

اگر اهل تقلب هستید ، حتماً گوشت های تغذیه شده با علف و مرغ پرورش داده شده را انتخاب کنید زیرا شیوه های سنتی کشاورزی ، گاوهایی هستند که از غلات تغذیه می شوند.

من می دانم-این ترسناک به نظر می رسد اما خبر خوب این است که تقریباً برای همه این غذاها یک جایگزین بدون گلوتن وجود دارد (به عنوان مثال پوسته پیتزا بدون گلوتن یا گل کلم ، آمین های نارگیل به جای سس سویا ، تورتیلا ذرت به جای آرد … )

و کربوهیدرات های طبیعی GF را فراموش نکنید! سیب زمینی ، کدو سبز ، برنج ، محصولات برنج ، کینوا ، ذرت ، محصولات ذرت ، لوبیا ، عدس ، نخود ، میوه ها ، سبزیجات ، کینوا .. به چند مورد اشاره کنید!

مارک های مورد علاقه من بدون گلوتن:

پاستای نخود موز یک پروتئین و فیبر بالا جایگزین ماکارونی سنتی یا معمولی GF است! پیروزی. این سالاد ماکارونی گیاهی تایلندی را امتحان کنید.

Kodiak Cakes ترکیبی از پنکیک/وافل بدون پروتئین و بدون گلوتن و یک فنجان فلپ جک ارائه می دهد.

KIND حاوی گرانول و میله هایی با آجیل و دانه های پف کرده (برنج قهوه ای ، کینوا ، آمارانت و ارزن) است ، بنابراین آنها به طور طبیعی فاقد گلوتن هستند.

مارک های دیگری که با انواع محصولات می بینم عبارتند از Simple Mills ، Enjoy Life food ، Hippeas ، MadeGood ، Sweet ، Lorens و Udis.

آیا این مقاله مفید است؟ آن (یا نسخه صوتی) را با یک دوست کنجکاو گلوتنی یا در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. حتما utrition.awareness را در اینستاگرام تگ کنید!

کیت ریچاردسون یک متخصص تغذیه در اورلاندو فلوریدا است. او در یک عمل خصوصی به نام آگاهی از تغذیه شریک است ، جایی که به رژیم گیران نا امید کمک می کند تا با استفاده از آموزش تغذیه 1: 1 به اهداف سلامتی خود برسند. او مجری مشترک پادکست آگاهی از تغذیه است.



منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *