رفتن به نوشته‌ها

آلزایمر و نقش تغذیه شرکت داروسازی پوراب


تصور می شود که زوال عقل و بیماری آلزایمر ناشی از ترکیبی از عوامل ژنتیکی ، محیطی و شیوه زندگی ، از جمله رژیم غذایی و تغذیه است. بیماری هایی مانند فشار خون بالا ، بیماری های قلبی ، دیابت و چاقی می توانند باعث از دست دادن حافظه شوند و این اغلب تحت تأثیر غذاهایی که می خوریم قرار می گیرد. خوردن غذاهای سالم و خوردن غذاهای سالم می تواند به کاهش خطر ابتلا به زوال عقل و بیماری آلزایمر در سنین بالا کمک کند.

در اینجا برخی از غذاهایی که می توانند به مبارزه با بیماری آلزایمر کمک کنند ، آورده شده است:

سبزیجات برگ دار

کلم ، کاهو ، اسفناج و چغندر از جمله سبزیجات برگ دار هستند که سرشار از ویتامین B مانند اسید فولیک و B9 هستند که می تواند به کاهش افسردگی و تقویت حافظه کمک کند. علاوه بر خوردن سبزیجات برگ دار در سالاد ، می توان آنها را به سوپ ها و خورشت ها اضافه کرد. می توانید آن را له کرده و به سس ها ، ادویه جات و حمص اضافه کنید.

پرهی

تمشک ، تمشک ، تمشک و گیلاس حاوی فلاونوئیدی به نام آنتوسیانین هستند که از ایجاد آسیب رادیکال های آزاد جلوگیری می کند. این میوه ها و انواع دیگر توت ها سرشار از آنتی اکسیدان ها و انواع ویتامین ها هستند که به کاهش التهاب و حفظ سلامت مغز کمک می کنند.

مغز

گردو ، بادام ، بادام زمینی و بادام زمینی سرشار از چربی های سالم ، منیزیم ، ویتامین E و ویتامین B هستند که همه آنها حافظه را تقویت کرده و با علائم زوال عقل مبارزه می کنند. زنان بالای 70 سال که حداقل 5 وعده آجیل در هفته می خورند از سلامت مغز بهتری نسبت به زنان هم سن خود که نمی خورند برخوردارند. مطالعه دیگری نشان داد که ترکیبات ضد التهابی فیتوشیمیایی موجود در گردو می تواند التهاب سلول های مغزی را کاهش داده و مغز را در دوران پیری سالم نگه دارد.

امگا 3

روغن زیتون ، دانه کتان و ماهی های چرب مانند ماهی تن ، ماهی آزاد و قزل آلا نمونه هایی از غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا 3 با DHA هستند که به حفظ سلامت مغز کمک می کند. اکثر مطالعات نشان داده اند که امگا 3 در مبارزه و جلوگیری از زوال عقل مثر است ، بنابراین مصرف 200 میلی گرم DHA در روز برای حفظ سلامت مغز توصیه می شود. با این حال ، مصرف روزانه DHA در ایالات متحده تنها حدود 80 میلی گرم است. سعی کنید مقادیر زیادی امگا 3 مصرف کنید یا از پزشک خود بخواهید مکمل مHAثر و ایمن DHA تجویز کند.

بیایید بدانیم: Soft Omega Flex Health Brest

کلم خانوادگی با سبزیجات

کلم بروکلی ، گل کلم ، کلم بروکسل و سایر سبزیجات خانواده کلم سرشار از ویتامین B و کاروتنوئیدها هستند که می توانند سطح هموسیستئین را کاهش دهند. هموسیستئین یک آمینو اسید است که با از دست دادن حافظه ، آتروفی مغز و زوال عقل مرتبط است. می توانید کلم را با سیر و روغن زیتون سرخ کنید یا با این غذا سوپ یا چاشنی درست کنید.

ادویه ها

ادویه جات مانند مریم گلی ، زیره سبز و دارچین هنگام استفاده در غذاهای فصلی طعم خوبی به غذا می دهند و حاوی پلی فنول هستند. پلی فنول ها ترکیباتی هستند که فواید زیادی برای حافظه و سلامت مغز دارند. این ادویه می تواند آسیب مغزی را از بین ببرد ، التهاب را کاهش دهد و از آسیب مغزی و بیماری آلزایمر جلوگیری کند. برای یک چیدمان گل معاصر یک لیوان بزرگ مهمانی را پر کنید.

حبوبات

تخمه آفتابگردان ، تخم کتان و تخمه کدو حاوی آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی مانند ویتامین E ، روی ، امگا 3 و کولین است که کاهش حافظه را کاهش می دهد. از این غلات به عنوان میان وعده استفاده کنید ، آنها را روی سالاد بریزید یا از آنها در دسرهایی مانند پودینگ و کیک استفاده کنید تا مغز شما سالم باشد.

بیماری آلزایمر

غذاهایی که به بیماری آلزایمر آسیب می رسانند

اکثر غذاهای رژیم غذایی غربی به عنوان عوامل خطر زوال عقل و بیماری آلزایمر شناخته می شوند ، مانند گوشت قرمز فرآوری شده ، غلات صبحانه ، شیرینی و شیرینی. مصرف زیاد الکل ، اسیدهای چرب اشباع شده و غذاهای پرکالری از عوامل خطر بیماری آلزایمر هستند. اگر فکر می کنید شما یا عزیزانتان در معرض ابتلا به بیماری آلزایمر هستید ، در مورد رژیم غذایی سالم و برنامه تغذیه ای که می تواند این خطر را کاهش دهد ، با پزشک خود مشورت کنید.

مرتب سازی بر اساس: دوستداران گل
منابع: همکاران مراقبت های بهداشتی

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *