رفتن به نوشته‌ها

آب معدنی || دکتر ، اولین و بزرگترین انجمن آنلاین برای بیماران و پزشکان


آب معدنی از چشمه های طبیعی و مخازن زیرزمینی به دست می آید. این آب سرشار از مواد ضروری است و گفته می شود که دارای خواص درمانی است. این آب حاوی کلسیم ، منیزیم ، پتاسیم و سدیم است. نوشیدن این آب ممکن است سلامت استخوان ، گوارش و قلب را افزایش داده و فشار خون را کاهش دهد. در این مقاله ما در مورد تفاوت بین آب معدنی و آب لوله کشی ، مزایای بالقوه سلامتی و عوارض جانبی این آب صحبت می کنیم.

آب معدنی در مقایسه با آب معمولی

این آب نسبت به آب لوله کشی اسیدی تر است و به دلیل وجود اسید کربنیک طعم ترش دارد. هر دو نوع آب حاوی مواد معدنی هستند. بر اساس شواهد موجود ، تفاوتها قابل توجه نیست.

این آب حاوی مواد معدنی اضافی (بسته به منبع آن) یا مواد محلول برای تغییر طعم آن است. مردم معتقدند که به دلیل وجود مواد معدنی در آن خواص دارویی دارد. به گفته سازمان غذا و دارو (FDA) ، این آب باید حداقل 250 قسمت در میلیون جامدات محلول داشته باشد.

همین حالا با مشاوران پزشک خود از مشاوره آنلاین برخوردار شوید

مواد معدنی که اغلب در این آب یافت می شوند عبارتند از:

مواد معدنی فوق برای عملکردهای بدن مانند سنتز پروتئین ، تشکیل استخوان ، تشکیل غضروف و غیره ضروری هستند. عناصر کمیاب زیر برای برخی از عملکردهای بیولوژیکی مانند سنتز هورمون ، تولید آنزیم و پیشگیری است پوسیدگی دندان و غیره لازم است:

  • کبالت
  • اهن
  • Chrome
  • مس
  • دست
  • فلورین

بر خلاف آب معمولی از شیر ، این آب معمولاً در ظروف پلاستیکی یا شیشه ای ذخیره می شود. برخی آب معدنی را به دلیل ارزش درمانی آن ترجیح می دهند. با این حال ، از این آب می توان برای از بین بردن باکتری ها یا سموم استفاده کرد. مصرف روزانه این آب برای حفظ تعادل آب در بدن ضروری است.

شير آب

آب لوله کشی شده و از طریق لوله ها و سیستم های تصفیه به خانه ها تحویل داده می شود. آب لوله کشی قبل از رسیدن به خانه های تصفیه خانه تحت یک فرآیند ضدعفونی شیمیایی قرار می گیرد. سپس آب تمیز از طریق سیستم لوله های زیرزمینی تحویل داده می شود. با این حال ، برخی مواد معدنی موجود در آب لوله کشی می توانند باعث زنگ زدگی لوله ها و آلودگی آب آشامیدنی شوند. در ایالات متحده ، آب لوله کشی باید دارای استانداردهای قانون آب آشامیدنی ایمن باشد که توسط آژانس حفاظت از محیط زیست ایجاد شده است. (آژانس حفاظت از محیط زیست) تعیین شده است.

فواید آب معدنی برای سلامتی

آب معدنی ، فواید و عوارض آن ||  دکتر خانم

مصرف آب معدنی می تواند مزایای زیادی داشته باشد ، از جمله:

منبع منیزیم

آب معدنی منبع غنی منیزیم است که نقش کلیدی در تنظیم عملکردهای بدن مانند عملکرد عصب ، کنترل سطح گلوکز خون و تنظیم فشار خون دارد. بسته به منبع ، میزان منیزیم موجود در آب معدنی ممکن است متفاوت باشد. رژیم غذایی توصیه شده (RDAs) برای منیزیم به شرح زیر است:

  • 310-320 میلی گرم برای زنان بالغ
  • 400-420 میلی گرم برای مردان بالغ
  • 350-400 میلی گرم برای زنان در دوران بارداری
  • 310-360 میلی گرم برای زنان در دوران شیردهی

کمبود منیزیم ممکن است علائمی مانند اضطراب ، تحریک پذیری ، خستگی ، ضعف عضلانی ، لرزش و سرگیجه ایجاد کند. در موارد شدید ، همچنین می تواند منجر به تشنج ، کاهش شنوایی ، میگرن ، پوکی استخوان و ضربان نامنظم قلب شود.

فشار خون را پایین می آورد

آب معدنی منبع خوبی از کلسیم و منیزیم است. بنابراین گفته می شود که برای افرادی که مشکلات فشار خون دارند مفید است. کمبود منیزیم و کلسیم ممکن است منجر به فشار خون بالا کمک می کند منیزیم و کلسیم به طور فعال در فرایند الکترولیز مغز و بدن انسان نقش دارند. این تعادل الکترولیت برای حفظ فشار خون و گردش خون ضروری است. همچنین به آب رسانی سریع انسان کمک می کند. مطالعه ای که توسط دانشگاه گوتنبرگ (سوئد) انجام شد نشان داد که نوشیدن آب معدنی ممکن است به کاهش فشار خون در افراد مبتلا به فشار خون بالا کمک کند.

مطالعه روی 70 فرد مبتلا به فشار خون مرزی نشان داد که نوشیدن یک لیتر آب معدنی در روز فشار خون آنها را کاهش می دهد. با این حال ، مطالعات بیشتری برای درک نقش نوشیدن آب معدنی در مدیریت فشار خون مورد نیاز است.

تقویت استخوان

آب معدنی ، فواید و عوارض آن ||  دکتر خانم

کلسیم مهمترین ماده معدنی است که در رشد استخوان نقش دارد. کلسیم موجود در آب معدنی منبع مهمی از کلسیم است. کلسیم استخوان ها ، دندان ها و ناخن ها را تقویت می کند. مطالعه ای در زنان یائسه نشان داد که مصرف منظم آب معدنی غنی از کلسیم تراکم مواد معدنی استخوان را افزایش می دهد. علاوه بر این ، کنترل تعادل منیزیم ممکن است به حفظ یکپارچگی استخوان کمک کند.

بهبود سلامت دستگاه گوارش

آب معدنی حاوی سولفات منیزیم و سولفات سدیم است که می تواند به بهبود حرکات روده و قوام مدفوع در طول یبوست کمک کند. مطالعه ای در ژاپن نشان داد که مصرف کم منیزیم با یبوست ارتباط دارد.

بهبود سلامت قلب

مطالعه ای که توسط شورای تحقیقات علمی اسپانیا بر روی زنان یائسه انجام شد ، نشان داد که آب بی کربنات سدیم کلسترول و متابولیسم تری گلیسیرید را بعد از غذا تحت تأثیر قرار می دهد. مطالعه دیگری در زنان یائسه نشان داد که مصرف آب معدنی گازدار کلسترول تام و کلسترول LDL را کاهش داده و خطر را افزایش می دهد. بیماری قلب و عروقی نزول کردن. همچنین گفته می شود که میزان منیزیم در آب آشامیدنی با مرگ و میر بیماری های قلبی ارتباط معکوس دارد. با این حال ، برای درک اینکه چگونه نوشیدن این آب سلامت قلب را تقویت می کند ، به مطالعات طولانی مدت بیشتری نیاز است.

تنظیم چربی بدن

آب معدنی یک مکمل ضروری بدون چربی است که مقدار مناسب مواد معدنی را در فرایند متابولیسم چربی فراهم می کند ، که به تجزیه چربی ها کمک می کند و برای سوزاندن لایه های چربی در بدن ضروری است. بنابراین ، نوشیدن آب معدنی قبل از غذا (1.5 لیتر در روز) همراه با رژیم کم کالری می تواند به کنترل وزن کمک کند.

اکنون که همه چیز را در مورد فواید آب معدنی برای سلامتی می دانید ، بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه برای پوست شما مفید است.

آیا آب معدنی برای پوست و صورت شما مفید است؟

آب معدنی ، فواید و عوارض آن ||  دکتر خانم

این آب ممکن است منبع جدیدی از ذرات سیلیس باشد که برای پوست مفید است. سیلیس برای پوست عالی است. سیلیس باعث تولید کلاژن در پوست شما می شود. کلاژن اضافی چین و چروک ، لکه های تیره و تیرگی را کاهش می دهد. علاوه بر این ، کمبود سیلیس منجر به پیری پوست می شود. بنابراین ، این آب ممکن است منبع خوبی برای سلامت پوست باشد. با این حال ، مطالعات بیشتری برای درک این ویژگی آب معدنی مورد نیاز است. اگرچه نوشیدن این آب به طور کلی بی خطر است ، اما برخی از عوارض جانبی را نیز باید در نظر داشته باشید.

آب معدنی چه عوارضی دارد؟

به طور کلی نوشیدن این آب سالم تلقی می شود. با این حال ، مصرف زیاد این آب عوارض جانبی دارد و تحقیقات بسیار کمی در این زمینه انجام شده است. بسیاری از مطالعات روی آب معدنی بطری شده بر انتقال مواد شیمیایی از بطری های پلاستیکی به آب متمرکز است. مطالعه ای روی موش ها نشان داد که میکروپلاستیک های محلول در آب می توانند در بدن تجمع کرده و باعث التهاب شوند. اسید کربنیک موجود در آب معدنی گازدار می تواند باعث نفخ شود. این آب دارای میکروب کمتری نسبت به آب لوله کشی معمولی است. بنابراین ، ضد عفونی نمی شود (برخلاف آب لوله کشی) و حاوی میکروب است. همچنین گاهی اوقات با دی اکسید کربن ترکیب می شود.

سمیت پلاستیکی

میکروپلاستیک ها ذرات کوچکی هستند که نگرانی های بالقوه ای برای سلامتی دارند. بطری های پلاستیکی حاوی بیسفنول A هستند که گفته می شود عملکرد هورمونی بدن را مختل می کند. این مولکول ها در غذاهای دریایی و نوشیدنی هایی مانند آبجو و نمک سفره نیز یافت می شوند. اگرچه میکروپلاستیک های موجود در آب بطری نگرانی ایمنی را ایجاد نمی کنند ، اما تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

آسیب های دندانی

دندان شکن خرد و راه حل  دکتر خانم

آب معدنی گازدار می تواند به مینای دندان آسیب برساند. مطالعه ای که توسط دانشگاه بیرمنگام انجام شد نشان داد که آب معدنی گازدار بیشتر از آب لوله کشی معمولی اما کمتر از سودا به مینای دندان آسیب می رساند. آب گازدار نسبت به آب لوله کشی معمولی اسیدی تر است. مطالعه انجام شده در کره نشان داد که آب گازدار تولید شده توسط کربنات سودا باعث کاهش سختی مینای دندان می شود. اما تأثیر آن بر دندان ها کمتر از الکل است.

نگرانی های زیست محیطی

آلودگی ناشی از بطری های پلاستیکی آب تهدیدی جدی برای محیط زیست است. با این حال ، دانشمندان دریافته اند که تصفیه آب لوله کشی با تجهیزات اسمز معکوس داخلی سازگارترین راه برای ایمن نگه داشتن آب است. از آنجا که تولید بطری به انرژی و مواد اولیه بیشتری نیاز دارد ، به ویژه در مورد بطری های آب شیشه ای ، تصفیه آب معمولی بیشترین گزینه را ترجیح می دهد.

اخرین حرف

آب معدنی ، طبق تعریف ، سرشار از مواد معدنی است و گفته می شود که خواص درمانی زیادی دارد. با این حال ، تحقیقات محدودی برای اثبات مزایای آن در دسترس استبه نوشیدن آن هنوز بی خطر تلقی می شود. از طرف دیگر ، به نظر می رسد آب معدنی فواید زیادی برای سلامتی دارد ، از بهبود تراکم استخوان گرفته تا بهبود سلامت دستگاه گوارش. با این حال ، با سمیت پلاستیک (به دلیل پلاستیک کوچک در بطری) و فرسایش مینای دندان نیز مرتبط است.

منبع:

https://www.stylecraze.com/articles/health-benefits-of-mineral-water/

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *